בעוד ישראל מתכננת את תקיפתה באיראן, את אופייה ואת עוצמתה, מסרי איום ממשיכים לנהור אל עבר ישראל מחיזבאללה וציר ההתנגדות של חמאס. עם זאת, הזירה הערבית סימנה אויב נוסף, שאינו מה שקרוי בפיה "צבא הכיבוש הישראלי" או "האויב הציוני". הפעם מדובר דווקא ברשת הטלוויזיה הערבית "אל ערביה", זאת כפי שנחשף היום (שלישי) בעיתון "אל אחבר". 

בהשראה איראנית: ישראל הולכת להוריד את לבנון על הברכיים
השמועות על מותו היו מוגזמות? מפקד כוח קודס תועד בלוויית בכיר שחוסל

"'אל ערביה' ממשיך לשרת את האג'נדה והתעמולה הציונית מאז פרוץ 'מבול אל אקצא' ב-7 באוקטובר 2023, עד כדי כך שזכה לשבחים פומביים מתקשורת ומגורמים ישראליים!", ציינה זינה חדד בפתח כתבתה בעיתון "אל אחבר". 

"לאחר שהייתה עדה לסולידריות ערבית על פני כתות והשתייכות עם אם כל הנושאים, כלומר פלסטין, היא נוקטת בנשק הראשון של הציונים במערכה, כלומר מפיצה סכסוכים עדתיים בין העמים הערביים", המשיכה חדד בהפניית אצבע מאשימה לרשת "אל ערביה".

חדד החלה לחשוף את תחילתו של שינוי יחסה של "אל ערביה" כלפי ישראל, במה שהתחיל דרך סרט תיעודי על ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי: "מאז מלחמת ישראל בלבנון באמצע ספטמבר, יש סולידריות לבנונית נרחבת ועימות עם ניסיונות מרדניים שמטרתם להצית מלחמת אזרחים באופן שמשרת את סדר היום הציוני. לפיכך, ערכה הרשת הסעודית חיפוש מדוקדק בתיקים הפנימיים, ומצאה כי פרשת הריגתו של ראש הממשלה לשעבר רפיק חרירי (1944-2005) עשויה לשרת את ישראל במטרותיה".

"בהתבסס על מדיניות זו, הערוץ הוציא מה שכינה "סרט תיעודי" העוסק במקרה של רצח חרירי. "מי הרג את חרירי? הסיפור השלם והאמיתי של רצח רפיק חרירי" - זאת הייתה כותרת הפרומו שהרשת הסעודית החלה לקדם, לאחר שפרשת חרירי נוצלה על ידי כלי התקשורת הציוניים במפרץ וחלק מהתקשורת הלבנונית מבלי להשיגו, כשהמטרה היא להצית את מלחמת האזרחים".

"במסגרת זו הכריזה הרשת בריאד, סעודיה, על הפרויקט הדוקומנטרי שלה לאור תקופה גורלית שעוברת לבנון, ותחילת הדיבור על היערכות לעימותים עדתיים בשלב הבא".

"תוכנית שהכריז בפומבי ראש ממשלת האויב בנימין נתניהו, כאשר נתן ללבנונים לבחור בין מלחמת אזרחים או הפיכת לבנון לעזה, וכאן כמה מפלגות פנימיות ומפרץ מנהלות בחריצות את המלחמה הפסיכולוגית שלהן נגד הלבנונים ופועלות לחלוקת שורות. עם זאת, התוכנית מתמודדת עם סולידריות בקרב הלבנונים לאור המלחמה".

"עם הכרזת הסרט התיעודי, ב'אל ערביה' החלו להעלות שאלות בנוגע לסיבות העלאת הנושא דווקא בשעה זו, כאשר הלבנונים מושמדים לנגד עיני העולם, בצל שתיקה בינלאומית וערבית מוחלטת, בעיקר מממלכת ערב הסעודית".

"המסקנות ב"אל ערביה" הצביעו על כך שהממלכה שותפה לתוכנית להצית מחלוקת בין הלבנונים, ופועלת קשה לחלוקתם, במיוחד מאז שסעד אל-חרירי נעצר על ידי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, והוגלה החוצה מהמרחב הפוליטי ומלבנון", טענה חדד.

חדד חתמה את כתבתה, תוך ציון אי הצלחתה של ישראל להשמיד את ההתנגדות הלבנונית: "בנוסף, הרשת הערבית ניסתה לאורך השנים להכפיש את סעד אל חרירי באמצעות מספר דיווחים בתקשורת. המסקנות שעלו הסכימו פה אחד כי האויב החל להתכונן לעימותים פנימיים, לאחר שלא הצליח להרוס את ההתנגדות הלבנונית מבחינה צבאית. לכן, הוא פנה להשתמש בכלים התקשורתיים שלו, ובראשם 'אל ערביה', הפועלת לעורר מחלוקת עדתית וליישם את האג'נדות של האויב הישראלי".