שלושה מחבלים שמשתייכים לכוח רדואן של ארגון הטרור חיזבאללה, נעצרו ע"י כוחות צה"ל בדרום לבנון. זאת, לאחר שאותר פיר תת-קרקעי בתוך מבנה ששימש אותם. שוחחנו עם ליאור אקרמן, ראש תחום החוסן הלאומי במכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן ויו"ר מועצת העם החדשה, שהתייחס לתפיסת מחבלי חיזבאללה ולקיחתם כשבוים בידי צה״ל. 

״המחשבה הראשונה שעולה בראש כל אדם שחושב על מלחמה נגד חיזבאללה זה חיסול של כל מחבל שפוגשים אותו כדי לפגוע בכוח של חיזבאללה, אבל המלחמה המודיעינית היא חשובה לא פחות ואפילו יותר מפני שתפיסה של מחבל אחד יכולה לספק מידע עצום על עשרות מקומות מחבוא של תחמושת, נתיבי בריחה ומילוט, מנהרות, פריסה של כוחות נוספים, תוכניות פעולה למבצעים עתידיים, מיקומים של מפקדים בכירים ועוד ועוד", הסביר בפתח דבריו.

מעצר מחבלי כוח רדואן  (צילום: דובר צהל)
מעצר מחבלי כוח רדואן (צילום: דובר צהל)

אקרמן ציין כי "כל עצור כזה, כל מחבל כזה שמודה בחקירה והם כולם מודים בחקירה, נותן מסביבו עוד שורה ארוכה מאוד של פעילים שנמצאים סביבו ושל פעילות, חושף המון המון מידע על יכולות כוונות, מבצעים ומיקומים וגורר מעצרים נוספים והגעה למקומות נוספים. בפועל ראינו את זה ברצועת עזה במהלך הלחימה שחוקרי שב"כ וגם של 504 הצטרפו ללוחמים, ביצעו חקירות בשטח, הוציאו המון מידע מהמחבלים ובזמן אמת הגיעו למקומות מחבוא, למחסני אמל"ח, למנהרות ולמפקדות של אנשי חמאס".

"ככה בדיוק זה מתנהל גם מול חיזבאללה, וככל שמתקדמים, ותופסים אנשים יותר בכירים. המידע הוא יותר גדול, הוא יותר רחב, הוא יותר מיידי ויכולת התגובה של הצבא מול המקומות האלה היא גבוהה יותר ,החקירה המודיענית היא נכס עצום במהלך המלחמה והשאיפה היא תמיד תמיד לתפוס כמה שיותר אנשים חיים ולהוציא מהם מידע, מפני שלגופות אין הרבה ערך מלבד העובדה שהן לא יכולות לראות יותר", הדגיש בסוף דבריו.