צה"ל ושב"כ בהודעה ראשונית היום (חמישי): במהלך פעילות של לוחמי צה״ל ברצועת עזה, חוסלו שלושה מחבלים. צה״ל ושב״כ בודקים את האפשרות כי אחד המחבלים שחוסלו בפעילות הוא יחיא סינוואר. בשלב זה לא ניתן לאשר את זהות המחבלים. גורמים ביטחוניים שונים מעריכי בסבירות גבוהה כי החיסול אכן התרחש. מנגד, כלי תקשורת רבים בעולם הערבי כבר מאשרים את דבר חיסולו. 

במבנה בו נהרגו המחבלים, לא נמצאו סימנים להיותם של חטופים באזור. כוחות צה״ל ושב״כ הפועלים בשטח ממשיכים לפעול תחת הזהירות הנדרשת. שר הביטחון  גלנט פזר רמז עבה: "נגיע לכל מחבל - ונחסל אותו".

זירת האירוע בעזה  (צילום: רשתות חברתיות)
זירת האירוע בעזה (צילום: רשתות חברתיות)

מוקדם יותר היום דווח כי צה"ל תקף מתחם בצפון הרצועה, שבו שהו עשרות מחבלים, מהחמאס ומהג'יהאד האיסלאמי. המתחם, מפקדת שליטה של החמאס שהוקמה ברחבה ששימשה בעבר כבית הספר ״אבו חסן״, שימש את המחבלים לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור כנגד מדינת ישראל. לא ידוע בשלב זה אם מדובר באותה תקיפה בה נבדק החשד שחוסר יחיא סינוואר או בתקיפות נפרדות. 

המחבלים שחוסלו בתקיפה היו מעורבים במתווי ירי תמ״ס לשטח הארץ, ופעלו להוצאת מתווי טרור נגד כוחות צה״ל ומדינת ישראל במהלך התקופה האחרונה והימים האחרונים בפרט.

סינוואר, בן 62, היה אסיר בישראל במשך 17 שנה ושוחרר בעסקת שליט. סינוואר נכלא בשנת 1988 כשהיה בן 26 והורשע ב1989 ברצמחח ארבעה פלסטינים בהם חשד כי שיתפו פעולה עם ישראל. הוא ידוע כאדם אכזרי ונחוש, כינויו הרווח הוא "הקצב מח'אן יונס". בעת שהותו בכלא הישראלי למד סינוואר עברית ואף התראיין לתקשורת. 

יחיא סינוואר בצעירותו (צילום: ללא קרדיט)
יחיא סינוואר בצעירותו (צילום: ללא קרדיט)


סינוואר הנהיג והגה את מתקפת השבעה באוקטובר, אז בתפקיד ראש הזרועה הצבאית של חמאס בעזה. סינוואר מונה באופן רשמי למנהיג חמאס לאחר חיסולו של איסמעיל הנייה באוגוסט 2024, אז ירש אותו כראש הלשכה המדינית של חמאס. הוא ניהל את המשא ומתן ואת הלחימה לאורך השנה האחרונה ממקומות מסתור בתוך רצועת עזה, כאשר הוא ממעט בתקשורת ושומר על דיסקרטיות מירבית. לפי הערכות, בחלק מתקופת המלחמה לפחות הקיף את עצמו סינוואר בחטופים על מנת להגן על עצמו מתקיפות צה"ל.