לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב, בהובלת החטיבה המרחבית אפרים, מיפו הלילה (בין שלישי לרביעי) בכפר חארס שבגזרת החטיבה, את בית המחבל, מחמד מראד, שרצח שלושה ישראלים בפיגוע המשולב אמש באריאל. המיפוי בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסת הבית, בהתאם להחלטות שיתקבלו.

בתוך כך, בית החולים בילינסון בפתח תקווה, מסר עדכון על מצבם של שלושת הפצועים מהפיגוע אמש, וממנו עולה כי שני גברים בשנות ה-30 וה-40 ממשיכים להיות במצב קשה אך יציב, והם מונשמים בטיפול נמרץ כללי. כמו כן, גבר כבן 30 במצב בינוני עד קשה ונמצא בהשגחה.

בארה"ב מודאגים מהמצב, מה שבא לידי ביטוי בדבריו של נד פרייס, דובר מחלקת המדינה האמריקנית, שהתייחס הבוקר למתיחות ביהודה ושומרון. "ארצות הברית מודאגת מאוד מהאלימות המוגברת בגדה המערבית. אנו מעבירים תנחומים עמוקים למשפחות של האזרחים הישראלים והפלסטינים, כולל ילדים, שנהרגו ב-48 השעות האחרונות", מסר פרייס.

זירת הפיגוע סמוך לאריאל (צילום: ישראל TPS)
זירת הפיגוע סמוך לאריאל (צילום: ישראל TPS)

כאמור, הפיגוע המשולב החל כאשר המחבל נכנס תחילה לתחנת הדלק "טן", שם הוא דקר ארבעה אזרחים ופצע שניים מהם באורח קשה ואנוש. לאחר מכן, עלה על רכב, נסע נגד כיוון התנועה בכביש 5, ממחלף חוצה שומרון לאריאל, וגרם לתאונה מכוונות בה היו מעורבים שמונה כלי רכב. כתוצאה מכך, נפגעו שני אזרחים, אחד מהם באורח קשה.

בהמשך, המחבל ירד מהרכב וניסה להימלט. לפי התחקור הראשוני, לוחם שריון, במגמת תותחנים, שהיה בחופשה ועמד בפקק, שמע יריות, ירד מהרכב, זיהה את המחבל וירה בו. כוחות של צבא ומשטרה פתחו בחקירה לנסיבות בירור האירוע, והאם המחבל הגיע לבדו או קיבל סיוע. כמו כן, כוחות נוספים של צה"ל ושב"כ נמצאים בזירה ובמצעים סריקות.