עדכונים חיים

תוכנית גלנט ליום שאחרי; חמישה לוחמים נפצעו קשה בעזה

ארבעה פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפה ישראלית בלבנון, ביניהם מפקד בא-נקורה, חוסיין יזבכ | האזעקות שנשמעו במושב דוב"ב שבגליל העליון - שווא | עדכונים שוטפים

תקיפת צה"ל בלבנון תקיפת צה"ל בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
יואב גלנט צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

"שידור חוזר לשישה באוקטובר": חברי הקואליציה נגד תוכנית גלנט ליום שאחרי

בכיר בקבינט המלחמה על התוכנית שהציג גלנט: "רק עוד הצעה, החלטות לא יתקבלו בתקשורת" | סטרוק: "אסור מוסרית לקבל את ההצעה" | סמוטריץ': "עזה מחייבת פיתרון מחוץ לקופסה שכולל התיישבות מחדש".

לכתבה המלאה

אנה ברסקי
כוחות צה"ל במרכז רצועת עזה צילום: דובר צה"ל

ניהול מקומי ופיקוח בינלאומי: תכנית מערכת הביטחון ליום שאחרי נחשפת

לפני דיון הקבינט הדרמטי ולקראת הביקור החשוב של מזכיר המדינה האמריקאי בישראל בשבוע הבא, תכנית מערכת הביטחון ליום שאחרי ברצועת עזה נחשפת. בכיר בקבינט: "תוכנית גלנט - רק עוד הצעה".

לידיעה המלאה

אנה ברסקי
המרדף אחרי פירי המנהרות נמשך צילום: דובר צה"ל

רשת תת קרקעית ודלתות ממולכדות: המרדף אחרי פירי המנהרות נמשך

כוחות צה"ל ברצועה ממשיכים לפעול לאיתור מנהרות הטרור. בין היתר, כוחות שייטת 13 ויהל"ם איתרו פירים נוספים אשר הובילו לרשת תת קרקעית מסועפת עם דלתות נפץ ממולכדות.

לכתבה המלאה

טל לב רם
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90,REUTERS/Ronen Zvulun

בדרך לעימות בקבינט? בן גביר יקרא להישארות נרחבת ברצועה

השר לביטחון לאומי ינסה לקדם את הישארות נרחבת ברצועת עזה, גם לאחר סיום המלחמה. "צריכים הישג משמעותי שובר שיויון", אמרו בסביבת השר.

לכתבה המלאה

אנה ברסקי
מסוק קרב צה"לי בשמי חמאס צילום: חיים גולדברג

ללא נפגעים: טיל שירו מחבלים על מסוק צה"ל - נפל במרפאה בעוטף עזה

טיל נגד מטוסים שנורה לעבר מסוק חילוץ צבאי, נפל במרפאה באחד הקיבוצים בחבל אשכול והסב לה נזק רב. אין דיווח על נפגעי גוף. חבלנים הוזעקו לפנות את שרידי הטיל.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
פעילות הכוחות והשמדת המטענים שאותרו צילום: דובר צה"ל

קומה ממולכדת אותרה בגן ילדים של אונר"א ליד טולכרם | צפו

איתור והשמדת קומה ממולכדת בבניין בו נמצא גן ילדים של אונר״א, החרמת אמצעי לחימה והשמדת מאות מטענים. כוחות צה״ל במילואים, שב״כ ומג״ב השלימו מבצע לאחר כ-40 שעות לסיכול טרור במחנה נור א-שמס בחטיבת מנשה.

לידיעה המלאה

מעריב אונליין
תקיפת תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל תקף עמדת שיגור, תשתית טרור ועמדות תצפית של חיזבאללה בשטח לבנון

מטוס קרב של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר עמדת שיגור, תשתית טרור ועמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון במרחב יארון.

בנוסף, תקפו כוחות צה"ל עמדת תצפית נוספת של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מארון א-ראס. 

טל לב רם
המחבל ממדוח לולו, שחוסל ע"י צה"ל צילום: דובר צה"ל

לא רק מהחמאס: בכיר הטרור הנוסף שחוסל ברצועה | צפו בתיעוד

ממדוח לולו, ששימש כסייענם של ראשי מרחב צפון הרצועה בארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, חוסל בתקיפת צה"ל ברצועה | התיעוד המלא מהתקיפה.

טל לב רם
יואב גלנט, עמוס הוכשטיין צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

פיתרון דיפלומטי בצפון? יואב גלנט במסר ברור לאמריקאים

שר הביטחון נפגש עם השליח האמריקאי עמוס עמוס הוכשטיין, והבהיר בפניו את עמדתה של ישראל בנוגע לפיתרון מדיני שימנע את הרחבת המלחמה מול החיזבאללה. לידיעה המלאה

אנה ברסקי
כניעת מחבלי הנוח'בה (צילום: דובר צה"ל)

המחבלים נכנעים בעיצומו של הקרב ומעידים: מפקדים חוסלו במנהרות | תיעוד

בחקירה בשטח העידו המחבלים כי כתוצאה מתקיפות בתת-קרקע נהרגו מחבלים רבים וביניהם שני מפקדי פלוגות. במקביל, כוחות אוגדה 98 ממשיכים בהרס תשתיות טרור. לתיעוד המלא

טל לב רם
תקיפת תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום: דובר צה"ל)

צה״ל תקף תשתיות טרור וחוליית נ"ט של חיזבאללה בשטח לבנון

מטוס קרב של חיל האוויר תקף במהלך הבוקר עמדת תצפית ותשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, במרחב מרון א-ראס שבדרום לבנון. זמן קצר לאחר מכן, כוח צה״ל תקף חוליית נ"ט שזיהה במרחב. במהלך הלילה כוחות צה"ל ירו מרגמות להסרת איום במרחב רב א-תלתין בגבול לבנון.

כמו כן, הבוקר זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל.

שקד שדה
סאלח אל-עארורי לצד יחיא סינוואר ועזאם אחמד צילום: רויטרס

רגע לפני החיסול, אל-עארורי קיבל אזהרה דרמטית - אבל זאת לא המבוכה הגדולה

עיתון אל-אח'באר הלבנוני פרסם פרטים חדשים על חיסול הבכיר בלב ביירות. במקביל, בארגון חיזבאללה נרשמה מבוכה כשעד כה לא ידוע האם החיסול התבצע באמצעות מטוס קרב או כטב"ם. לדיווח המלא

מעריב אונליין
חיסול חוליית מחבלים של חמאס בעזה (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל חיסל ביממה האחרונה חוליות נ״ט של מחבלי חמאס ברחבי הרצועה

בחאן יונס כלי טיס של חיל אוויר חיסל בהכוונת צוות הקרב החטיבתי 4, שלושה מחבלים שניסו להטמין מטען בקרב כוחותינו. 
הלוחמים חיסלו שני מחבלים נוספים, שהסתתרו במבנה סמוך. בנוסף, מטוס קרב תקף במרחב העיר מחסן אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס.

במהלך פעילות הכוחות במרחב מחבלים שיגרו טיל נ"ט לעבר כוח מצוות הקרב החטיבתי 7. לאחר זמן קצר, כלי טיס של חיל האוויר תקף בהכוונת החטיבה את עמדת הנ"ט ממנה שוגר הטיל ואת חוליית המחבלים שהייתה בעמדה.

מעריב אונליין
תמונה המפורסמת של סאלח אל-עארורי אחרי האיום המפורש של ביבי עליו צילום: בתקשורת הערבית

מבט לעתיד: האם חיסול עארורי משפיע על תכניות חיזבאללה?

ד"ר רז צימט, מומחה לאיראן במכון INSS, שוחח עם "מעריב" על חיסולו של בכיר חמאס בביירות והסביר כיצד זה אמור להשפיע על הזירה. לדבריו, אין לחיזבאללה ואיראן אינטרס לעבוד למדרגת הלומה נוספת בעימות עם ישראל. לראיון המלא

מתן וסרמן

"נסראללה חייב להגיב": לאחר חיסול עארורי - זו הדילמה של ישראל

ד"ר מיכאל מילשטיין, ראש הפורום ללימודים פלסטינים במרכז דיין אונ' ת"א, התייחס הבוקר (חמישי) לנאומו של מנהיג חיזבאללה לאחר חיסולו של סאלח אל-עארורי בלב ביירות, ואמר כי "זו הנקודה הכי חשובה - אין שורות תחתונות מאוד ברורות".

בשיחה עם ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM אמר: "אני חייב לומר, אני כמובן האזנתי לנאום הזה אבל במקביל האזנתי גם לקולות של גורמים אחרים בלבנון שידברו במהלך ואחרי, ואני חושב שאי אפשר לא להתחשב בהם. אחד הקולות הכי מעניינים היו של שר החוץ שאומר 'אני מאוד מקווה', שהוא גינה אותה כפשע, על החיסול, 'חיזבאללה לא יכניס את לבנון למלחמה'. כשמסתכלים על מה חיזבאללה או נסראללה רוצים לעשות, צריכים כל הזמן להסתכל גם על הזירה הפנימית של לבנון".

מעריב אונליין
גלעד ארדן באו"ם צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

ארדן באו"ם על החות'ים: "התקפות החות׳ים על ספינות בים האדום הן רק קדימון לעתיד החשוך הצפוי לאזור ולעולם"

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן בדיון במועצת הביטחון בנושא איום החות'ים: "התקפות החות׳ים על ספינות בים האדום הן רק קדימון לעתיד החשוך הצפוי לאזור ולעולם כולו אם לא תינקט דחוף פעולה משמעותית נגדם; "משטר האייתוללות באיראן הוא הגורם היחיד שמחבר יחד את כל מחוללי ההרס במזרח התיכון".

עוד אמר השגריר ארדן, "זוהי לא 'בעיה ישראלית', זוהי אפילו לא 'בעיה של המזרח התיכון'. מדובר באיום על העולם כולו. סגירה מוחלטת של מיצר באב אל-מנדב תעלה 6 מיליארד דולר לכלכלה העולמית בכל יום. הגיע הזמן לדבר על הפיל השיעי שבחדר: משטר האייתוללות באיראן. הם הגורם שמחבר ומכווין את כל מחוללי ההרס. איראן מסתתרת בזמן שהיא זו שמושכת בחוטים, מחמשת ומממנת את ארגוני הטרור שלה. החות'ים, טרוריסטים ששייכים לאחת המדינות העניות בעולם, מעולם לא היו משיגים טילים בליסטיים ורחפנים מתפוצצים ללא איראן, ולא היו בעלי יכולת לאתר ספינות ללא קבלת מודיעין מאיראן בזמן אמת".

אנה ברסקי

דיווח בארה"ב: פקיד בכיר בממשל ביידן התפטר כמחאה על מדיניות ביידן במזרח התיכון

הוושינגטון פוסט דיווח הבוקר (חמישי) כי פקיד בכיר בממשל הנשיא ג'ו ביידן התפטר כמחאה על המדיניות של הנשיא האמריקני כלפי ישראל והמלחמה ברצועת עזה. הפקיד שהתפטר מסר לעיתון כי "ממשל ביידן מעלים עין מהזוועות שבוצעו נגד חפים מפשע ברצועת עזה". מדובר בהתפטרות שנייה של פקיד בכיר בממשל ביידן.

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

מעריב אונליין
נאום נסראללה חרבות ברזל צילום: רויטרס

נסראללה מאיים לשווא? "יש רק שני תרחישים בהם חיזבאללה ייכנס למלחמה מלאה עם ישראל"

״נסראללה תכנן לנאום מראש את נאומו, בלי קשר לחיסולו של עארורי מאחר שאתמול צוין יום הזיכרון הרביעי לקאסם סולימאני, שהיה קרוב מאוד לנסראללה״, אומר ל״מעריב״ פרופ׳ אמציה ברעם, חוקר בכיר לענייני המזרח התיכון.

כזכור, נסראללה התייחס לאפשרות חיסול על אדמת לבנון עוד לפני המלחמה, ובנאומו לפני כחצי שנה אמר: "כל חיסול בלבנון יוביל לתגובה חריפה. לא נאפשר חזרה לחיסולים בלבנון, ולא נקבל שינוי בכללי העימות. על ישראל להבין זאת. לא נשתוק על כל חיסול ישראלי של לבנוני, פלסטיני, איראני או כל אדם אחר, שיבוצע על אדמת לבנון".

שקד שדה

על רקע חיסול עארורי: מיגור בכירי חמאס בעזה נשאר האתגר המרכזי של צה"ל

המשך הלחימה בזירה הצפונית מול חיזבאללה, יום לאחר החיסול של סאלח אל־עארורי, לא התנהל באופן שונה מהימים שקדמו לחיסול ברובע הדאחייה בביירות. גם הנאום של מזכ״ל חיזבאללה חסן נסראללה הותיר סימני שאלה: ״אם אללה ישאיר אותי בחיים, אשא נאום נוסף ביום שישי הקרוב", תוך שהוא רומז להתפתחויות בלחימה גם בזירה הצפונית עד ליום שישי הקרוב.

לכתבה המלאה

טל לב רם
תיעוד ההרס בכפר נקורה בדרום לבנון צילום: רשתות ערביות