עדכונים חיים

עליית מדרגה בתקיפות בלבנון: צה"ל תקף במרחק כ-40 ק"מ מהגבול

עליית מדרגה בתקיפות לאחר המטח של חזבאללה הבוקר: לפי דיווח ערבי, צה"ל תקף בכפר כות'ריה א-סיאד המרוחק כמעט 40 ק"מ מהגבול עם ישראל

ירי לעבר מטרות חיזבאללה בלבנון ירי לעבר מטרות חיזבאללה בלבנון (צילום: פלאש 90)
נתוני ההישגים בצפון הרצועה (צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל: "הושלם פירוק המסגרת הצבאית של חמאס בצפון הרצועה"

תת-אלוף דניאל הגרי עדכן הערב כי הושלם פירוק המסגרת הצבאית של ארגון הטרור בצפון הרצועה. במהלך הלחימה עד כה חוסלו 8,000 מחבלים ונתפסו 30 אלף אמצעי לחימה. לידיעה המלאה

טל לב רם
תקיפת צה"ל בלבנון (צילום: דובר צה"ל)

לא רק נשק אסטרטגי: התקיפה בדרום לבנון כוונה נגד מטרה נוספת

רשת "סקיי ניוז" בערבית דיווחה כי אחת התקיפות של ישראל באזור זהרני, שבדרום לנבון, היה ניסיון לחסל בכיר בארגון הטרור חיזבאללה. לדיווח המלא

מעריב אונליין
סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי ז"ל צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום: סא״ל רועי יוחאי יוסף מרדכי נפל בקרב בעזה

הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו: סא״ל רועי יוחאי יוסף מרדכי (Roee Yohay Yosef Mordechay), בן 31, מתל אביב, מפקד מגמה בבא״ח נח״ל, חטיבת הנח״ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

מעריב אונליין
הרמטכ״ל וראש השב״כ במנהרות חמאס בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל השלים תקיפה נרחבת בשטח לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר שני מתחמים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה. המתחמים היוו נכסים משמעותיים עבור הארגון, ביניהם מתחם צבאי בשימוש יחידת טילי קרקע אוויר של ארגון הטרור חיזבאללה.

בנוסף, לפני זמן קצר מטוסי קרב, כלי טיס של חיל האוויר וכוחות צה"ל נוספים תקפו שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים רב א-תלתין, רמיה, מי אל ג'בל ועייתא א-שעב בדרום לבנון, בין המטרות שהותקפו, תשתיות טרור, חוליית מחבלים, עמדת שיגור ומפקדה מבצעית.

שקד שדה
הרמטכ״ל וראש השב״כ במנהרות חמאס בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל וראש השב"כ ביקרו בח'אן יונס: "נגיע להישגים חשובים וטובים"

הרמטכ״ל וראש השב״כ נכנסו אתמול (ו׳) למנהרות החמאס בלב חאן יונס יחד עם מפקד פיקוד הדרום, ראש אגף המודיעין, מפקד אוגדה 98 ולוחמי יחידה מיוחדת: ״הערכה רבה מאוד, זו לחימה מסובכת, אני חושב שהשילוב פה גם של הקצב וגם של ההתמודדות פה עם השטח הבנוי והרעיון של להחזיק את המרחב, לחקור אותו למטה, אנחנו רוצים לקחת אזורים גדולים למעלה, להתפשט גם מתחת לאדמה, נגיע להישגים חשובים וטובים ויש לכם יתרון גדול מאוד על מי שנלחם בכם, אין פה בכל רצועת עזה כוח כמו ברמה שלכם, לא האישית, לא המסגרת, לא הציוד, לא היכולות, לא האימונים, אז כל פעם שאומרים לכו חזק קדימה״.

טל לב רם
אמצעי הלחימה שהוחרמו בכפר בלעא שחטיבת מנשה צילום: דובר צה"ל

צה״ל, שב״כ ומג״ב פעלו במבצע לסיכול טרור בכפר קטנה במשך כ-10 שעות

במבצע לסיכול טרור בכפר קטנה בפיקוד חטיבת בנימין שנמשך כ-10 שעות, לוחמי צה״ל במילואים ומג״ב תחקרו עשרות חשודים, עצרו שני מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה וציוד צבאי. 

מסתערבי מג״ב איו״ש ולוחמי מג״ב פעלו הלילה בכפר בלעא שבחטיבת מנשה ועצרו מבוקש, החרימו אמצעי לחימה, כספי טרור ועשרות בקבוקי חומר נפץ. 
במהלך הפעילות, הלוחמים ירו לעבר מחבלים שהשליכו מטענים לעברם, זוהו פגיעות.

מעריב אונליין
דגל חיזבאללה צילום: REUTERS/Aziz Taher

כך חיזבאללה פועל לגיוס מחבלים בדרום אמריקה - והמעצר הדרמטי בברזיל

משטרת ברזיל עצרה פעילי חיזבאללה שניסו לגייס אזרחים מקומיים על מנת שיבצעו פיגועים באמריקה הלטינית. בצרפת דיווחו כי מי שעומדת מאחורי הפעולה זו יחידה 910 של ארגון הטרור השיעי. לידיעה המלאה

מעריב אונליין
אחרי 40 שיגורים מלבנון לישראל, תיעוד של תקיפת חוליית המחבלים מחזבאללה (צילום: דובר צה"ל)

לקראת שבוע מכריע: האם ישראל תיכנס למלחמה כוללת מול לבנון?

חיזבאללה ירה עשרות רקטות לעבר ישראל מהבוקר, והכוננות בגבול לבנון גבוהה תחת חשש לתגובה נוספת. אם לא יימצא פיתרון מדיני – הסיכוי להסלמה נוספת מול חיזבאללה הולך וגובר. לטור המלא

טל לב רם
 דניאל אלוני וביתה אמיליה צילום: באדיבות מטה המשפחות

"לקחו לי את הילדה מהידיים": העדות המצמררת של דניאל אלוני שששוחררה משבי חמאס

דניאל אלוני, שנחטפה עם בתה אמיליה בת השש ובני משפחה נוספים, סיפרה בריאיון שישודר בחדשות 13 כי "חטפו לי אותה מהידיים, צעקתי 'בינתי' וזה לא עזר – כיוונו אליה רובה וסימנו לי לשבת".

לידיעה המלאה >> 

מעריב אונליין

קרב בבית ספר בחאן יונס ואמל"ח בחדר הילדים | צפו בתיעוד

במהלך פעילות צה"ל במרחב חאן יונס נתקלו לוחמי אגוז במחבלים וחיסלו אותם, לגופותיהם נמצאו טילי RPG. בתשתית בבית אזרחי אותו אמצעי לחימה בחדר שינה לצד משחקים המחנכים להסתה נגד ישראל.

לצפייה בתיעוד >> 

טל לב רם

ביישובי הצפון זועמים: "חיזבאללה הכריז מלחמה – ישראל הגיבה בהכלה"

יו"ר פורום קו העימות, משה דוידוביץ, בתגובה למטחי הרקטות לעבר יישובי הצפון: "אם לא יוסר איום חיזבאללה, גבולה הצפוני של ישראל יהיה בחיפה".

לידיעה המלאה >> 

שקד שדה

בניסיון לשבש העברת כסף לחמאס: התגמול המכובד שמציעה ארה"ב

תוכנית התגמולים לצדק של משרד החוץ בארצות הברית מציעה פרס של 10 מיליון דולר עבור כל מידע שיוביל לשיבוש המנגנונים הפיננסיים של ארגון הטרור חמאס. חמישה "מסייעים פיננסים" על הכוונת.

לידיעה המלאה >> 

סוכנויות הידיעות

לא רק ״היום שאחרי״ בעזה: ארה״ב חוששת מהגרוע מכל במזרח התיכון

גורם במחלקת המדינה האמריקאית אמר בריאיון לרשת CNN כי מטרת ביקורו של המזכיר אנתוני בלינקן היא לקיים תקשורת עקיפה עם איראן, ולמנוע הידרדרות למלחמה אזורית. זה יהיה ביקורו החמישי של בלינקן בישראל מאז פרוץ המלחמה. בתוך כך, נשיא איראן איברהים ראיסי שלח מסר מאיים לישראל ואמר: "היישות הציונית תושמד, למרות התמיכה שלה היא זוכה בעולם".

לידיעה המלאה >> 

סוכנויות הידיעות

ציוד לחימה נמצא במרפאה של אונר"א בעיר עזה | תיעוד

לוחמי חטיבה 179 פשטו על מרפאה בעיר עזה ואיתרו וסטים צבאיים של פעילי נוחב'ה. בחאן יונס הושמדו פירי מנהרות ומחסני אמל"ח. חוליית רחפנים אותרה - וחוסלה.

צפו בתיעוד מפעילות צה"ל בעזה >> 

טל לב רם

40 רקטות נורו לעבר יישובי הצפון: "תגובה לחיסול אל-עארורי"

התרעות הופעלו בעשרות יישובים, חיזבאללה לקח אחריות על הירי: "ירינו לעבר בסיס צבאי בגבול הצפון, תגובה ראשונית לחיסול אל-עארורי". צה"ל תקף את חוליית השיגור. כבישים נחסמו לתנועה ברחבי הצפון: 

צומת מעיינות הבניאס לכיוון מערב, צומת כפר סאלד לכיוון צפון, צומת הכניסה הדרומי לבית הלל, צומת אזור תעשיה צפוני בק"ש לכיוון מזרח, צומת מצודות לכיוון צפון, צומת מרגליות, צומת כ"ח לכיוון מערב, צומת רמות נפתלי, צומת מלכיה, צומת סאסא לכיוון צפון מערב, צומת חירם לכיוון צפון, צומת ריחאניה עליון לכיוון דישון, צומת ריחאניה תחתון לכיוון יראון וברעם.

מעריב אונליין

צה"ל תקף חוליית מחבלים בלבנון, לא זוהו כלי טיס שחצו לישראל

בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב הצפון, זוהו כ-40 שיגורים משטח לבנון שחצו לשטח ישראל במרחב מירון. מדובר צה"ל נמסר כי לא זוהו שיגורים או כלי טיס עוין שחצה לשטח ישראל במרחבים אחרים בצפון הארץ. צה"ל תקף לאחר זמן קצר בשטח לבנון חוליית מחבלים שלקחה חלק בשיגורים.

מעריב אונליין

דיווח: כמחצית מתושבי הרצועה מצטופפים בעיר אחת בדרום

הניו יורק טיימס מדווח כי כמחצית מתושבי הרצועה שוהים בימים אלו ברפיח, ולפי האו"ם רבים מהם מתקשים למצוא מחסה מהחורף: "אין ס"מ פנוי ברפיח, התושבים באומללות מוחלטת".

לידיעה המלאה >> 

מעריב אונליין

אזעקות בגבול הצפון

אזעקות נשמעו ביישובי קו העימות, ובלבנון דיווחו על ירי של כעשרים רקטות. מוקדם יותר נשמעו התרעות על חדירת כלי טיס עוין בכמאה יישובים, פיקוד העורף הודיע כי האירוע הסתיים.

מעריב אונליין

באיראן טוענים: מל"טים מתאבדים תקפו מכליות נפט בדרכן לישראל

מל"טים מתאבדים תקפו שתי מכליות נפט שהיו בדרכן לישראל, כך דווח בתקשורת האיראנית. על פי הדיווח, התקיפה אירעה מצפון-מערב למלדיביים. 

מעריב אונליין

בניסיון לקדם עסקה: משפחות חטופים נחתו בקטר | דיווח

שש משפחות של חטופים נחתו בקטר, על מנת לנסות לקדם עסקה אפשרית, כך דווח בחדשות 12. על פי הדיווח, המשפחות הגיעו לדוחא, בירת המדינה. הן צפויות להיפגש עם שגריר ארצות הברית בקטר, כמו גם עם ראש הממשלה המקומי. 

מעריב אונליין

"רק ככה לומדים מכשלונות": דובר צה"ל במסר לשרי הממשלה

דובר צה"ל דניאל הגרי התייחס במרומז לעימות בקבינט בסוגיית התחקיר שמבצע הרמטכ"ל: "התחקירים המבצעיים של צה"ל הם עניין פנימי שלו מאז ומעולם, ואנחנו נמשיך לעשות תחקירים כאלה, ולהביא 'לשעברים בכירים'. זה קורה מאז ומעולם בצה"ל, רק ככה לומדים מכשלונות ומשתפרים. וזה לא תחליף לשום ועדת בדיקה או חקירה חיצונית". 

לידיעה המלאה >>

מעריב אונליין
איתור פירי המנהרות והשמדת תוואי המנהרה במרכז רצועת עזה צילום: דובר צה"ל