עדכונים חיים

המגעים לעסקה: משלחת חמאס בראשות הנייה בקהיר; אזעקות בצפון

מקורות מצריים טענו בעיתון קטארי כי כי משלחת מתנועת חמאס בראשות ראש הלשכה המדינית של התנועה הגיעה לקהיר שם ידונו בהשבת החטופים והפסקת אש | בשעות הצהריים נשמעו אזעקות במטולה וקריית שמונה

עיסמאיל הנייה עיסמאיל הנייה (צילום: רויטרס)
מעריב אונליין
עיסמאיל הנייה צילום: רויטרס

המגעים לעסקה: משלחת חמאס בראשות הנייה בקהיר

מקורות מצריים טענו בעיתון קטארי כי כי משלחת מתנועת חמאס בראשות ראש הלשכה המדינית של התנועה, איסמעיל הנייה, הגיעה היום לקהיר. גורם מצרי אמר כי משלחת חמאס אמורה לקיים פגישה עם האלוף עבאס כאמל, ראש שירות הביון הכללי, במהלכה ידונו בהשבת החטופים והפסקת אש. במצרים טענו כי חמאס אמור למסור את עמדתו להסכם המוצע במהלך הימים הקרובים.

סוכנויות הידיעות
מחבלים פלסטינים שחדרו לישראל צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

"חלק מהקורבנות הגיעו 'ממולכדים'": עדויות חדשות מזוועות חמאס נחשפות

חיילת מילואים שעסקה בתוצאות מתקפת הטרור של חמאס סיפרה כי הייתה "השחתה שיטתית באברי המין" של נשים, כאשר מספר קורבנות נורו במפשעה, בשדיים ובראש - כך פורסם היום (חמישי) ברשת "סקיי ניוז" הבריטית. 

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
שיגור טילים איראנים צילום: Saeed Sajjadi/Fars News/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS

חוששת מישראל? איראן מצמצת את נוכחות בכירי משמרות המהפכה בסוריה | דיווח

משמרות המהפכה של איראן צמצמו את הנוכחות של קציניהם הבכירים בסוריה בעקבות שורת החיסולים האחרונה של ישראל, ויסתמכו יותר על המיליציות השיעיות כדי לשמר את השפעתם, כך ע"פ דיווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס'. 

לכתבה המלאה

רויטרס
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

"עסקה ממולכדת": סינוואר החליט לשבור את הכלים והציב תנאי שקשה לעכל

מנהלי המשא ומתן בעסקת החטופים אומרים שמנהיג חמאס יחיא סינוואר רואה עצמו מנהל משא ומתן מעמדת כוח, זאת לאחר שעמד בארבעה חודשי מלחמה, כך דווח היום (חמישי) ב"וול סטריט ג'ורנל".

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
קבינט המלחמה עם היועץ לביטחון לאומי של ארה״ב ג׳ייק סאליבן בקריה בתל אביב צילום: ללא קרדיט

בעוד חמאס מקשיח עמדות, בארה"ב מבינים: צה"ל במלכוד לראשונה במלחמה

על רקע ההמתנה לתשובת חמאס להצעה שגובשה בפסגה בפריז השבוע, גורמים אמריקנים המעורים בפרטי המשא ומתן בין ישראל לחמאס מסרו הלילה (רביעי) ל"וול סטריט ג'ורנל" כי וושינגטון לוחצת על ישראל להגיע להפסקת אש ממושכת, שתעצור את המומנטום הצבאי של ישראל. לטענתם, מדובר בשלב ראשוני להפוגה ממושכת יותר.

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
החסימות בכרם שלום נמשכות צילום: אפרת אברהמי, צו 9

לא בכל מחיר: התנאי לשחרור החטופים שהישראלים לא מוכנים לקבל | סקר

סקר שיזם היועץ האסטרטגי יוסי טאטיקה, ושבוצע על ידי ד"ר מנחם לזר, בחן שלושה תסריטים לעסקת חטופים אפשרית עם חמאס. כשמציגים לישראלים תסריטים אפשריים לעסקת חטופים עם חמאס, רובם מסכימים למתווה כזה או אחר. מה שמלמד על כך שהרצון הבסיסי קיים, אבל המחירים קשים לבליעה.

לכתבה המלאה

מתן וסרמן
תקיפת צה"ל בלבנון צילום: רשתות ערביות

תשתיות טרור ומבנים צבאיים: צה״ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון

מטוסי קרב תקפו אתמול תשתיות טרור ומבנים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה בכפרים עיתא א-שעב, בית ליף ובליידא שבדרום לבנון. בנוסף, זוהו מוקדם יותר היום מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב מטולה, צה״ל תקף את מקורות הירי.

מעריב אונליין
חאן יונס לאחר הפצצות צה"ל צילום: רשתות ערביות

לקראת כיבוש "שיפא 2"? צה"ל מתקרב להישג מטורף בח'אן יונס

בתקשורת הפלסטינית דווח אמש (רביעי) כי כוחות צה"ל מסתערים על חצר בית החולים אל-עמל, מתמקמים מול השער החיצוני של מחלקת הקבלה והחירום ויורים בעוצמה. כזכור, בישראל טענו לאחרונה, כי גורמי טרור רבים עושים שימוש בבית החולים, כפי שנחשף בבית החולים שיפא בעזה. מוקדם יותר, מנהיג החמאס לשעבר ח'אלד משעל התראיין לאחרונה לכלי תקשורת ערבית והציג את משנתו בכל הנוגע לקריאות לפלסטינים להגיע לפתרון מדיני לאחר המלחמה, תוך שהוא מדגיש כי הדבר יהיה רק שלב בדרך להשמדת ישראל. 

לחצו כאן לקריאת לכתבה המלאה 

מעריב אונליין