עדכונים חיים

ארה"ב תוקפת את המליציות האיראניות בסוריה; טיל מתימן שוגר לישראל

לאחר התקיפות של המליציות האיראניות על כוחות צבא ארצות הברית, האחרונים החלו בתקיפות הלילה נגד המליציות במזרח סוריה | מוקדם יותר, שוגר טיל בליסטי מתימן שיורט בים האדום

תקיפה בסוריה תקיפה בסוריה (צילום: רויטרס)
מעריב אונליין
תקיפה בסוריה צילום: רויטרס

ארה"ב פתחה במתקפה על המליציות האיראניות בסוריה

לאחר התקיפות של המליציות האיראניות על כוחות צבא ארצות הברית, האחרונים החלו בתקיפות הלילה נגד המליציות במזרח סוריה. על פי הדיווחים, לפחות שישה טרוריסטים נהרגו בתקיפות עד כה. אתרי מיליציות רבים כבר פונו לאחר שהתקבלו האזהרות האמריקאיות. כמו כן, כלי טיס השמידו 11 מטרות השייכות למיליציות הנתמכות על ידי איראן במזרח סוריה. עם זאת, בפנטגון מתנערים מהתקיפות, כאשר טענים כי הפעולות הללו על אתרים בסוריה אינן אמריקאיות. 

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
אנתוני בלינקן צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

המגעים לעסקת חטופים: רכבת אווירית מדינת בדרך לישראל והמזה"ת | כל הפרטים

בפעם השישית מתחילת המלחמה: מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, יגיע בשבוע הבא לביקור בישראל. כמו כן, יבקר בלינקן ברשות הפלסטינית, מצרים, סעודיה וקטאר וידון במלחמה בעזה ובקידום המתווה לעסקת חטופים.

לכתבה המלאה

גדעון קוץ
יחיא סינוואר צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

המרדף אחר ראש הנחש: צה"ל היה במנהרות שיחיא סינוואר שהה בהן | דיווח

אור הלר דיווח הערב (שישי) בחדשות 13, כי במהלך הלחימה בח'אן יונס והפשיטה על מנהרות החמאס, כוחות צה"ל היו במנהרות בהן היה גם מנהיג חמאס, יחיא סינוואר. על פי הדיווח, סינוואר היה במנהרות ונמלט מכל אחת מהן בנפרד טרם הגעת הכוחות למקום.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
עיסמאיל הנייה צילום: רויטרס

חמאס: נדרוש את שחרור הרוצחים הכבדים; הנייה מעלה את הרף לישראל

הטרוריסט איסמעיל הנייה, אחד מראשי ארגון הטרור חמאס, התייחס היום (שישי) לעסקת חטופים אפשרית נוספת, כך דווח בתקשורת בלבנון. את הדברים מסר יחד עם זיאד אל-נחלה, מזכ"ל תנועת הג'יהאד האיסלאמי, עמו נפגש מוקדם יותר. 

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
שר הביטחון יואב גלנט בחרמון צילום: שחר יורמן

"גם בהפסקת אש בעזה": המשוואה השתנתה? גלנט באיום מפורש לחיזבאללה

שר הביטחון, יואב גלנט, סייר היום (שישי) בחטיבת החרמון, שם קיבל סקירה על פעילות יחידת האלפיניסטים המבצעת את משימותיה בהר החרמון. השר גלנט נפגש עם לוחמי היחידה ושוחח עימם על הפעילות בחודשי המלחמה. בהמשך, שר הביטחון ומפקד אוגדה 210 קיימו הערכת מצב ושיח מפקדים, יחד עם מפקד חטיבת החרמון ומפקד חטיבת עודד.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
טיל חץ צילום: דוברות התעשייה האווירית

טיל קרקע–קרקע יורט על ידי מערכת "חץ" בים האדום

הטיל שוגר לעבר ישראל ויורט באזור הים האדום על ידי מערכת "חץ". לא הופעלה אזעקה באילת או בערבה. פיצוץ נשמע באזור. החות'ים לקחו אחריות לשיגור.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
כוחות צה"ל בח'אן יונס צילום: דובר צה"ל

זמן קצר לפני שחוסל: כך פעל מחבל החמאס נגד כוחות צה"ל בח'אן יונס | תיעוד מיוחד

לוחמי מגלם שפועלים במעוז החמאס בח'אן יונס, נתקלו בשלושה מחבלים שהיו חמושים עם קלאץ' ו-RPG וחיסלו אותם בירי. זמן קצר לאחר מכן, אותרה מצלמת גוף שהייתה ברשות אחד המחבלים.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: REUTERS/Jonathan Ernst

"עשויה להימשך שבועות": נחשפה תוכנית ביידן נגד המיליציות האיראניות במזרח התיכון

בחדשות NBC האמריקאי דווח היום (שישי) כי נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, גיבש תוכנית פעולה צבאית נגד המיליציות שנתמכות על ידי איראן ברחבי המזרח התיכון, אשר תקפו במהלך החודשים האחרונים כוחות אמריקאים ואף הובילו לאחרונה למותם של חיילים בגבול ירדן-סוריה.

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
כוחות צה"ל בח'אן יונס צילום: דובר צה"ל

אמצעי לחימה וכספות של חמאס: הפשיטה של אוגדה 99 במרכז הרצועה

אוגדה 99 נלחמה במרחב מרכז רצועת עזה: דובר צה"ל פרסום היום (שישי) כי לוחמי האוגדה חיסלו מחבלים רבים ופגעו בתשתיות טרור רבות, כשאחת ממשימותיה המרכזיות של האוגדה הייתה מניעת מעבר מחבלי חמאס ואמצעי לחימה מצפון הרצועה למרכז הרצועה. 

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
תקיפה בסוריה צילום: רויטרס

דיווח: יועץ של משמרות המהפכה נהרג בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה

כלי תקשורת באיראן דיווחו היום (שישי) כי בתקיפה המיוחסת לישראל באזור א-סיידה זיינב שבדמשק נהרג יועץ של משמרות המהפכה האיראניים. על פי הדיווחים, יעד התקיפה היה מטה של משמרות המהפכה בבירה הסורית.

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות

בוקר מתוח בצפון: מטח לעבר קריית שמונה והיישובים

מטח של 20 רקטות לקרית שמונה. לפחות 7 ייורטו בהצלחה. ארבעה טילים נפלו בשטחים פתוחים. אין דיווח על נפגעים בגוף.

שקד שדה
מחאה בקריאה לקידום עסקת שחרור חטופים צילום: אבשלום ששוני

בישראל ממתינים לתשובת חמאס: "הסיכויים לעסקה - לא יותר מ-50%"

בכיר ישראלי מסר לרשת NBC האמריקנית כי "יש עוד אתגרים רבים בדרך להסכם". לדבריו, לא ברור אם העסקה לשחרור חטופים אכן תתממש. לידיעה המלאה

מעריב אונליין

שישה שבועות הפוגה, נשים ישוחררו קודם: אלו פרטי העסקה שעל הפרק | דיווח

על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, מתווה העסקה כולל בשלב הראשון הפסקת אש למשך שישה שבועות, במהלכו חמאס יאסוף חטופים ויביא לשחרורם. בשלב זה צפוי שחרורם של החטופים המבוגרים, החולים והילדים. תושבי עזה יורשו לנוע בחופשיות ברחבי הרצועה. 

לפרטים המלאים >> 

גדעון קוץ, פריז

"אין כוונה לחזור, בטח לא ללמוד שם": למרות השינוי בהנחיות, תושבי העוטף מבוהלים

ההנחיות מאפשרות, אך התושבים לא ששים לחזור. מזכירת קיבוץ באזור מספרת: "יש בעיות שכלל לא חשבו על פתרונן", חבר בכיתת כוננות: "מספיק שחוליה תצליח לברוח מהרצועה לכאן ותעשה בנו טבח". מה עתידו של עוטף עזה?

לידיעה המלאה >> 

מעריב אונליין

אחרי התקיפה בירדן, דיווח בארה"ב: אושרו מטרות איראניות לתקיפה

גורמים אמריקאים אישרו לרשת CBS כי ארצות הברית צפויה להגיב, ותתקוף בעיראק ובסוריה. הם דיווחו כי יתקפו עובדים איראנים ומתקנים נוספים במשך מספר ימים. לדבריהם, הכל תלוי במזג האוויר.

לידיעה המלאה >> 

סוכנויות הידיעות