מבצע חרבות ברזל: דובר צה"ל מסר היום (רביעי) תדריך לתקשורת ונתן עדכון אודות מצב הלחימה. "יש היתקלויות בשטח העוטף אבל השטח נשלט, אנחנו ספרנו 1,000 גופות של מחבלים בתוך העוטף ויש עוד כמה מאות על הגדר", אמר. "הדבר מעיד על סדר גדול של ההתקפה שבוצעה לשטח ישראל ועל הלחימה שהייתה בעוטף, למחבלים היה ציוד ומזון. פעילות האוגדה בלמה ודחקה את המחבלים".

המלחמה חייבת להסתיים בהפלת חמאס - אין ברירה אחרת | טל לב רם
בקואליציה נבוכים: "שתקנו כי נתניהו לא עדכן אותנו"‎

לאחר מכן אמר: "מה שנשאר ברוב ההיתקלויות בעוטף אלה מחבלים שנשארו בשטח לאחר החדירה הראשונה לישראל. יש עשרות אלפי לוחמים בעוטף פרוסים במרחבים שונים על פי חלוקת אחרות שביצעה האוגדה. ביממה הקודמת חוסלו 18 מחבלים במהלך היתקלויות. בזיקים שתי היתקלויות, במעבר ארז חוסל מחבל אחד. בכפר עזה, כוח צנחנים זיהה שישה מחבלים רכובים על טנדר וחיסל אותם".

"במפלסים מחבל אחד חוסל. באשקלון טנק של צה״ל חיסל שלושה מחבלים. בודקים עדיין כיצד הגיעו המחבלים אתמול לאזור התעשייה הדרומי באשקלון. בגבול הצפון, כל היישובים תוגברו על ידי כוחות צבא, כל אירוע בלבנון וסוריה מקבל מענה מהיר", המשיך. "בסוריה ההערכה כי ירי המרגמות בדרום הרמה בוצע על ידי חוליית מחבלים בזהות פלסטינית - בוצע ירי לעברם. מתגברים את כיתות הכוננות בכל הארץ באלפי כלי נשק".

פעילות כוחות צה"ל במבצע חרבות ברזל (צילום :דובר צה"ל)

"169 חללים זוהו בשלב זה והמשפחות קיבלו הודעות רשמיות". מבחינת פיקוד העורף אמר: "אין שינוי בהנחיות. מערך ההגנה האווירי עובד בצורה מצוינת אבל ההגנה אינה הרמטית ולכן יש להקפיד על ההנחיות שמצילות חיים".

"אתמול הגיע מטוס ראשון מארצות הברית שבו היו תחמושות מתקדמות", המשיך. "יש קשר שותף של בכירי צה״ל עם המקבילים בארצות הברית. אחת מנושאות המטוסים כבר במוכנות מלאה במזרח התיכון ותגיע אחת נוספת. אנחנו בדרך להעצמת התגובות ומוכנות לשלבים הבאים".

בנגוע לארגון הטרור חיזבאללה אמר: "אנחנו עוקבים בצורה מלאה ובמוכנות מלאה. המאמץ העיקרי שלנו הוא ברצועת עזה ויש לנו מוכנות מלאה לצפון אבל האיום והמיקוד המרכזי שלנו כרגע זה בדרום. שיקום הגדר ייקח זמן אבל בכל מרחב של פירצה יש טנקים וכוחות של הצבא ששולטים על האירוע. המצרים סגרו אתמול את מעבר רפיח. מאז תחילת המלחמה היו מעל 5,000 פצצות מרגמה שנורו".