"חרבות ברזל": החל מהצוהריים החל ירי קורנטים לעבר מוצבי ויישובי הקו בראשון בחזית מול לבנון. לכך ניתן להוסיף את ירי פצצות המרגמה לעבר הר דב, וירי הרקטות בהיקפים נמוכים ולטווחים קצרים - כך ניתן לאפיין את מה שהתרחש בסוף השבוע האחרון בגזרת הלחימה בצפון. זאת, כאשר לעומת השבוע החולף, מספר ניסיונות החדירה לשטח ישראל התמעטו, כאשר האירוה אחרון אירע עם המחבל שחדר ליישוב מרגלית ופצע לוחם מילואים.

התנגדות להזדהות עם חמאס, תמיכה שקטה בישראל: מה קורה באיראן תחת אפו של המשטר? 
חקירת מחבל שהשתתף במתקפה: "הנהגת חמאס רימתה אותנו" | צפו בתיעוד 
אדווה ממתינה לסבתה שנחטפה לעזה: "השמחה התחלפה בעצב וחרדה"
 
 
מנגד, צה״ל בשלב הזה נמצא בתפיסה הגנתית ומרכז מאמץ בציד חוליות, כשבמקביל חיל האוויר מפעיל בעיקר כטב״מים חמושים ופגע בכמה חוליות בסוף השבוע, כשבצבע מעריכם כי מתחילת המלחמה לחיזבאללה יש כבר למעלה מ-30 הרוגים. לצה״ל מנגד כבר יש שישה הרוגים בגזרה הצפונית, מתחילת המלחמה בדרום, שלושה מהם בהיתקלות עם חוליית מחבלים בשטח ישראל בימים הראשונים למלחמה.

יואב גלנט בגבול הצפון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
יואב גלנט בגבול הצפון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

בכל הקשור לירי טילי הקורנט, ניתן להעריך כי חיזבאללה פועל ומרכז מאמץ בשעות שהוא מנצל לטובתו את התנאים בשטח בצורה המיטבית, כך שנוח לו יותר מבחינת תנאי השטח ומזג האוויר לבצע את הירי. אך גם בצה״ל מבינים כי בהתנהלות מבצעית נכונה ומשמעת מבצעית, ניתן להפחית באופן משמעותי את מספר הפגיעות של האויב במטרות שהוא מכוון אליהם, ובחלק לא מבוטל המקרים שתוחקרו בנוגע להצלחות של חיזבאללה בירי נ״ט, נמצאו בעיות הקשורות לשמירה על המשמעת המבצעית. זאת במיוחד שברור שחיזבאללה מחפש את נקודות הכשל והוא ערוך לירי נ״ט לאורך כל גזרת הגבול.

בצה״ל נערכים לכך כי חיזבאללה יגביר בימים הקרובים את היקפי הירי והטווחים לשטח ישראל כלל שיתקרב מועד תחילת התמרון הקרקעי ובעת הלחימה ברצועת עזה. בכל מקרה בצה״ל מעריכים כי ימי הלחימה בצפון יימשכו לאורך כל זמן הלחימה בדרום שלכל הפחות תיארך מספר שבועות ואף יותר מכך, ולכן האפשרות כי חזית הצפון תהפוך בסופו של דבר לזירת המלחמה המרכזית היא אפשרות שלוקחים אותה בחשבון במערכת הביטחו,ן ולכן גם מבחינה מבצעית נערכים גם לתרחיש הזה והיקף הכוחות בצפון גדול מאוד.

במהלך הביקור של הביטחון אתמול בצפון, והערכת המצב שהוא קיים באוגדה 91, שוחח עם חיילים באוגדה: ״חובה שלכם היא לבצע את כל ההכנות: גם בהגנה וגם כל דבר אחר שיידרש. אנחנו במלחמת אין ברירה. נפעל בכל מקום שנדרש וננצח. ללוחמים בסדיר ובמילואים הוסיף: "אני רוצה להביע הערכה גדולה לחיילים, לחיילות ולמפקדים שהגיעו בשריקת פתיחה, מי שחייב ומי שלא והמשמעות של זה היא פריסה מאוד רחבה, הגנה בכל נקודה בשטח, פעולה של אנשי מילואים בכל מקום. אני מניח שהאתגרים יהיו גדולים יותר ואתם צריכים לקחת את הדבר הזה בחשבון, להיות מוכנים כקפיץ דרוך לכל מצב".