צפון רצועת עזה נהרס לחלוטין במלחמה מול החמאס. מדובר ביותר מאשר סתם עוד זירת לחימה - שנים של שיקום יידרשו בטרם יוכלו אזרחים פלסטינים לגור בו שוב, כך כותב יונה ג'רמי בוב במאמר שפורסם היום (שני) ב"וול סטריט ג'ורנל".

חיזבאללה חשף ש-100 מאנשיו נהרגו - אך יש דבר אחד שהוא מסתיר
הציור של הבן קיבל משמעות מצמררת: איתי פרי ז"ל נפל בקרב ברצועה

בוב סיפר כי בביקורו האחרון עם צה"ל בעזה הוא ראה במו עיניו את נזקי המלחמה, וכן את רשת המנהרות העצומה מתחת לבית החולים "שיפא" ששימש כמפקדה של חמאס. "הפיכת המקום לעיי חורבות מעבירה מסר ברור לחיזבאללה ולאיראן: מי שיפריע לישראל, יקבל אותו גמול", כתב.

לדבריו, "במשך 16 שנה בית החולים 'שיפא' היה אזור מוגן עבור חמאס, וכעת הראה צה"ל שאין מקום שהוא לא יכול להגיע אליו ולפגוע בתשתיות הטרור".

מחבלי חמאס מובילים חטופים לבית חולים שיפא (צילום: דובר צה''ל)
מחבלי חמאס מובילים חטופים לבית חולים שיפא (צילום: דובר צה''ל)

בנוסף כתב, כי "ארה"ב גיבתה את צעדי צה"ל בבית החולים – מה שלא היה מובן מאליו ויקשה על בית הדין הבינלאומי להאשים את ישראל בפשעי מלחמה".

לדברי בוב, "עצם הנכונות והיכולת של ישראל להשמיד שכונות שלמות בעזה מעבירה מסר ברור לאויביה: מי שיאיים על המדינה, יספוג מכה קשה ביותר".

ההרס בעיר עזה ממעוף הציפור (צילום :רשתות ערביות)

הוא מציין כי "בעבר ישראל היססה לנצל את יתרונה הצבאי נגד יריבים חלשים יותר, אך כעת היא הוכיחה שהיא לא תהסס לצאת למערכה גדולה כאשר תוקפים אותה".

לטענתו, "זו גם הסיבה שחיזבאללה ירה 'רק' 1000 רקטות לעבר ישראל מאז תחילת הלחימה באוקטובר - הם מבינים כעת שהאיומים שלנו לתגובה קשה הם אמיתיים. זה לא יסיים את האלימות נגדנו, אך בהחלט ישנה את מאזן הכוחות".