לאחר חיסולו אמש (שני) של מפקד כוח רדואן ויסאם אל-טאוויל, בארגון הטרור חוששים כי גורמים מתוכו מדליפים לישראל מידע יקר ערך. זאת, על רקע ההערכה היא ישראל לא הייתה יכולה להשיג את המידע בנוגע למקומו המדויק של אל-טאוויל, מבלי להשתמש במודיעין מסוג זה. 

"נשמע פיצוץ גדול": פרטים חדשים על האירועים שבהם נפלו הלוחמים בח'אן יונס
אולמרט משגר עקיצה לנתניהו: "מסתבר ש־2006 הייתה הישג גדול"
רגע לפני החיסול, אל-עארורי קיבל אזהרה דרמטית - מיד אחרי נחשפה המבוכה

ההערכה היא כי גם חיסולו של בכיר חמאס סאלח אל-עארורי בלב ביירות, בוצע באמצעות מידע מודיעיני שדלף לישראל. אל-עארורי חוסל באמצעות כטב"ם, יחד עם אל-עארורי חוסלו הבכירים סמיר פנדי, עזאם אל-עקרה, מחמוד זכי שאהין, מוחמד אל-רייס, מוחמד באששא ואחמד חמוד.

פיר התקפי שנמצא ב'שכונת המגדלים' (צילום :דובר צה"ל)

כאמור, בכיר ארגון חיזבאללה חוסל אמש בלבנון. הוא חוסל בעת שנסע ברכבו בכפר ח'ירבת סלם. רק לפני מספר שבועות התמנה הטרוריסט שהיה מקורב לחסן נסראללה, לתפקיד במסגרת ארגון הטרור. בחיזבאללה אישרו את דבר החיסול.  

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בכיר חיזבאללה ג'ואד א-טוויל שחוסל  (צילום: רשתות ערביות)
בכיר חיזבאללה ג'ואד א-טוויל שחוסל (צילום: רשתות ערביות)

בנוסף, הייתה לו אף היכרות אישית עם קאסם סולימאני, איתו גם צולם בעבר. החיסול הדרמטי בוצע באמצעות כטב"ם, כעשרה ק"מ מקו הגבול עם ישראל. על פי גורם בצה"ל, הוא היה אחראי לירי שבוצע לעבר בסיס חיל האוויר במירון. "זו הייתה תקיפה כואבת מאוד", צוטט גורם צבאי ברויטרס. כמו כן, ברשת אל ג'זירה דווח כי ג'וואד א-טוויל הוא מפקד השטח הבולט ביותר שאותו ניסתה ישראל לחסל מאז תחילת המלחמה בתחילת חודש אוקטובר האחרון.

כמו כן, עיתון אל-אח'באר הלבנוני, המזוהה עם ארגון חיזבאללה, דיווח כי לפני חיסולו של סאלח אל-עארורי, הוא קיבל אזהרה מחיזבאללה על כך ש"ישראל עוקבת אחר כל צעד שלו". בעקבות כך, ישנו ניסיון כעת להבין כיצד נחשף מיקומו של בכיר חמאס בלב הבירה הלבנונית.

על פי הדיווח, טרם ברור מהחקירה אם החיסול התבצע על ידי מטוס קרב או כלי טיס בלתי מאויש. העיתון הלבנוני הדגיש כי התברר שלפני החיסול, מכ"מים זיהו נוכחות של מטוסי קרב מעל הים וכלי טיס בלתי מאוישים מעל ביירות ורובע הדאחייה, מעוז חיזבאללה בעיר. עוד נמסר כי שוגרו מספר טילים לעבר המשרד של חמאס, בו שהה אל-עארורי, ולפחות שניים מהם הצליחו לחדור שתי קומות לפני שהגיעו לחדר בו שהו אנשי חמאס.