ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, טען בנאום שנשא בפתח חודש הרמדאן כי ארגון הטרור חמאס "פתוח להמשך משא ומתן". עוד הדגיש כי הארגון חותר להפסקת אש קבועה, נסיגת צה"ל מהרצועה, החזרת העקורים לבתיהם, והכנסת סיוע הומניטרי - כך דווח בעיתון "אלערביה".

נסראללה במסר לנתניהו: "גם אם תפעל ברפיח, הפסדת במלחמה"
עליית מדרגה: ארה"ב צפויה להכריז על סנקציות נגד מאחזים | דיווח

בנוסף, דווח אתמול (רביעי) באתר "פוליטיקו" כי בכירים בארה"ב אמרו לעמיתיהם הישראלים שממשל ביידן יתמוך בישראל "לעקוב" אחר בכירי חמאס, יעדים בעלי ערך גבוה ברפיח, ומתחתיו - אך זאת כל עוד ישראל תמנע מפלישה רחבת היקף לעיר, שעלולה "לשבור את הברית".

באשר למשא ומתן, מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן הצהיר כי "הצעה מגובשת להפסקת אש נמצאת על השולחן" והם ממתינים עדיין להסכמת חמאס. הוא גם קרא לישראל לשים דגש על הכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה במקביל להמשך הלחימה "הנדרשת" בחמאס. 

"האם חמאס רוצה לסיים את הסבל שגרמה לו?", תהה בלינקן במסיבת עיתונאים במחלקת המדינה אחרי פגישה עם הממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, ז'וזפ בורל. "אנחנו משוחחים ומעורבים באופן אינטנסיבי בכל יום, כמעט בכל שעה, עם קטאר, עם מצרים, כדי לראות אם אנחנו יכולים להשיג הסכם להפסקת אש שיוציא את החטופים, יביא להכנסת עוד סיוע וייצור נתיב שאולי יוביל לפתרון יותר בר קיימא ובטוח".

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום: Armando Babani/Pool via REUTERS)
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום: Armando Babani/Pool via REUTERS)

דובר משרד החוץ הקטארי, מג'ד אל-אנסרי, אמר במהלך מסיבת עיתונאים בדוחא ביום שלישי כי: "אנחנו ממשיכים לעבוד על המשא ומתן כדי להגיע להסכם, בתקווה במהלך חודש הרמדאן". עם זאת, הסביר כי אינו יכול "לספק כל לוח זמנים" באשר להשגת הסכם, וציין כי "המצב מורכב מאוד בשטח". יחד עם זאת, גורם בתנועת חמאס אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית בבוקר אותו היום כי "המגעים וההתייעצות שניהלו המתווכים במצרים ובקטאר נמשכים עם ישראל במאמץ להגיע להסכם הפסקת אש ושחרור האסירים, אבל לא הייתה פריצת דרך".

הצנחת הסיוע בעזה ע"י ארה"ב וירדן (צילום :דובר צה"ל)