ראש מועצת חורפיש, אנואר עמאר, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגאולה אבן־סער ב-103FM והתייחס למתקפת הכטב"מים של חיזבאללה אתמול לעבר חורפיש.

בחסות הערפל, 300 מטר מהגדר: כל מה שאפשר לספר על התקרית הקשה בעזה
"הפסקת המלחמה זו אגדה אורבנית": הבלוף הגדול של הממשלה נחשף?

בפתח דבריו אמר, "אני מאחל החלמה מהירה לפצועים, שלומי אישית, אני בסדר. יש 9 פצועים, אחד אנוש. קיבלנו את ההודעה שיש נפילה, שמענו את הפיצוץ. כיתת הכוננות נסעה במיידי למקום, ואחר כך הצטרפתי אליהם. כיתת הכוננות נכנסה להתחיל לחלץ יחד עם רכב מד"א. לא הייתה אזעקה, לפעמים אנו שומעים אזעקות ולפעמים לא שומעים".

"כששמענו את הפיצוץ ישר רצנו למקום. הייתה עוד נפילה אחרי 8 דקות בזמן שכיתת הכוננות הייתה בחילוץ של הפצועים במקום. ניסינו לעזור רפואית כמה שיותר יחד עם הכוחות", שיחזר.

"זו שיטה של החיזבאללה - יורים אחד, באים לחלץ ויורים את השני", ציין משעל, ועמאר הסכים: "נכון, אנחנו כל הזמן מדברים על השיטה שלהם, שהם יורים בפעם הראשונה ובפעם השנייה אחרי כוחות החילוץ. שואלים אותי למה נכנסתם, כשאתה יודע שאנשים נפצעו והם צריכים עזרה, אין שאלה אנחנו לא חושבים, אין שאלה".

זירת האירוע בחורפיש (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')

עמאר ביקר את התנהלות הדרג המדיני ואמר "בתחילת המלחמה באו לפה פיקוד העורף יחד עם ההנהגה וביקשו להתפנות. אנשים פה לא רצו להתפנות, למרות שאני חושב שהייתה פה טעות אסטרטגית מבחינת הפינוי שלנו - אני רואה את התוצאות של חוסר הפינוי. אני חושב שהיינו צריכים להיות מפונים, אני רואה במה אני כרגע מטפל. אני כמועצה היום מטפל בכל הדברים בחיים השגרתיים, לא מקבל סיוע, לא מקבל שום תמיכה".

"מאז שפרצה המלחמה המועצה המקומית היא מתנהלת לבד כאילו אני מדינה קטנה שמתנהלת מול תושביה, אין לי שום סיוע חיצוני, גיבוי, להביא פסיכולוג לתת עזרה לבית ספר אין לי יכולת", זעק, "אין לי מקלטים, יש בתי ספר בלי מקלט. 40 אחוזים מהבתים פה אין להם מקלטים. השר היחידי שהגיע וביקר פה זה שר הנגב והגליל, שאין לו מה לתת לי, כי הכול תלוי למעלה. אני הרמתי צעקה, הייתי אצל ראש הממשלה, העלנו את הנושא הזה".

עמאר תקף בסיום: "אף אחד לא בא, לא תמך ולא נתן. הכול דיבורים. עד עכשיו מי שתומך באוכלוסייה זה אני - כל העסקים סגורים, אנשים אין להם מה לאכול. אנחנו לקראת חג, אני מבקש נדבות מארגונים לתת לתושבים שלי".