"חילוץ החטופים הוא ניצחון מדהים לצה"ל ונזיפה צורבת במבקרים של ישראל. מדינות המערב צריכות לגבות את מאמציה של ישראל לחילוץ בני הערובה מרצועת עזה", כתב ה"דיילי טלגרף" הבריטי. במאמר פרו-ישראלי שפרסם מתייחס העיתון למבצע חילוץ החטופים המוצלח וההירואי, שהביא להשבתם לישראל של נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו, שהוחזקו בשבי חמאס 245 ימים.  

אסטרטגיה מחפירה: נתניהו חגג הישג נקודתי והתעלם מהשאר | בן כספית
תרגיל ההונאה שהותיר את חמאס בהלם: עכשיו אפשר לספר מה ידעו לוחמינו

"ב-7 באוקטובר אשתקד הפכה נועה ארגמני לפנים של פסטיבל המוזיקה 'נובה', כשברחבי העולם הופצו צילומים של חטיפתה - כשהיא מתחננת על חייה בעודה נלקחת לרצועת עזה על אופנוע. עכשיו, תמונת האיחוד שלה עם משפחתה לאחר מבצע חילוץ מוצלח היא תזכורת בזמן אמת למה שישראל נלחמת למענו, ולצדק הבסיסי של מטרתה", נכתב.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

במאמר צוין כי "ארגמני חולצה לצד שלושה בני ערובה נוספים - אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו - שנחטפו גם הם לשבי חמאס מהמסיבה והוחזקו בידי שוביהם במשך 245 ימים. המבצע לשחרורם היה 'מורכב' ולוחם ישראלי נהרג במהלך הלחימה".

יעקב, אביה של נועה ארגמני, במפגש עם שחרורה (צילום: דובר צה''ל)
יעקב, אביה של נועה ארגמני, במפגש עם שחרורה (צילום: דובר צה''ל)

"ההצלחה הסופית של החילוץ בנסיבות כה קשות היא ניצחון מדהים לצה"ל, ונזיפה צורבת למבקרי המדינה", פסק המאמר, שלמעשה קרא למערב לחדול מן הביקורת על פעולותיה הצבאיות של ישראל ברצועה, ולהעניק לה לגיטימציה כדי להשיג מטרה חשובה כמו זו שהושגה אתמול.

"בכוח בלבד הובטח שחרורם של בני ערובה אלה. הפעולות הצבאיות של ישראל היו נתונות לאורך המלחמה לרמה של ביקורת גבוהה. קריאות להפסקה של הפעולות הצבאיות הישראליות גם בהיעדר המיטוט ההכרחי של חמאס, וללא השחרור ההכרחי של בני הערובה המוחזקים ברצועת עזה, נשמעו מכל עבר. אילו ישראל הייתה מקשיבה להן, סביר להניח שארבעת האנשים האלה לעולם לא היו משוחררים", נכתב עוד.

ארבעת החטופים נפגשים עם בני משפחותיהם (צילום :דובר צה"ל)

"חמאס בחר לפעול מתוך אזור צפוף אוכלוסין, כאשר לוחמיו שאינם לבושים במדים מבקשים להשתמש באזרחים כ'מגן אנושי'", נכתב במאמר ה"טלגרף", שהסביר כי נוצר מצב שלמרות אירועי 7 באוקטובר המזעזעים, מדינות רבות בוחרות להכיר במדינה פלסטינית.

מחנה נוסיראת לאחר המבצע לחילוץ החטופים (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מחנה נוסיראת לאחר המבצע לחילוץ החטופים (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

לסיום נכתב, כי "אין ספק שבטווח הארוך יש צורך בפתרון שתי המדינות. נעשו ניסיונות מרובים להשיג הסכם שלא צלחו מכיוון שהאליטות הפלסטיניות מסרבות להכיר בישראל, ומתעקשות להשיג את מטרותיהן באמצעות טרור. עד שזה לא ישתנה, תהיה זו טעות איומה עבור פוליטיקאים מערביים – בבריטניה ובמקומות אחרים – לנסות לקדם את התהליך לפני שיסתיים המשא ומתן הדרוש. כל שביב של לגיטימציה הוא ניצחון זעיר לחמאס, הוכחה לכך שטקטיקות האלימות והחטיפה שלו יתוגמלו על ידי המערב, ולישראל - שניסיונות ההגנה העצמית שלה עלו בתוהו. זה רק יתדלק סכסוך נוסף".

התמונה האחרונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]