לוחם המילואים מחיל ההנדסה הקרבית, אלירן מזרחי ז"ל, בן 40 נשוי ואב לארבעה מענתות, שם קץ לחייו ביום שישי האחרון. מזרחי היה אמור לשוב לשירות המילואים ביום ראשון, לאחר שהתעקש להמשיך לשרת למרות פוסט טראומה ממנה סבל בעקבות החוויות שחווה בעזה מראשית המלחמה. משפחתו יצאה למאבק משפטי בדרישה לאפשר לו קבורה צבאית ולחלוק לו את הכבוד הראוי לו. 

גורמים ישראלים ל"מעריב": "אם חמאס יסכים למתווה - אין דרך חזרה" 
לפיד זועם: "בכנסת ידעו שיש אסון בעזה והצביעו בעד חוק הגיוס. זה לא הזיז להם"

משפחתו של מזרחי ז"ל טוענת שהתאבדותו מקושרת באופן ישיר לשירותו במלחמה ולפוסט טראומה שחווה - אך צה"ל לא מאפשר קבורה צבאית מפני שמזרחי ז"ל לא היה בשירות מילואים פעיל בעת ששם קץ לחייו. משפחתו פנתה לראש מחלקת הבג"צים בפרקליטות, ענר הלמן, לפני שתאלץ לעתור לבג"ץ, בכדי לאפשר לאלירן קבורה צבאית, לאור הפוסט טראומה בה היה שרוי מהשבעה באוקטובר ועד ששם קץ לחייו, רגע לפני החזרה לעזה.

אלירן מזרחי ז''ל (צילום: צילום פרטי)
אלירן מזרחי ז''ל (צילום: צילום פרטי)

עורכי הדין של המשפחה - עו”ד אליוסף שחר, עו"ד דניאל שער, עו”ד אהרן טופר ועו"ד גל רוזנפלד - כתבו במכתב כי מזרחי ז"ל התאבד לאחר שהיה בישיבת תכנון לקראת החזרה לעזה, ישיבה שהיא חלק אינטגרלי מההכנות לקראת השיבה למילואים, ולפיכך הוא ראוי לקבורה צבאית.

"נפשו נשארה בעזה", נכתב בפניית המשפחה. הלמן התבקש להתערב בהחלטת הצבא שלא לאפשר קבורה צבאית לאלירן מזרחי ז"ל, לפני שהמשפחה תיאלץ לעתור לבג"ץ בגין החלטת הצבא.

גיא זקן, חברו הטוב של אלירן סיפר: "הוא נלחם בגבורה ברצועת עזה, נפצע וחווה פוסט טראומה. למרות זאת התנדב להתגייס שוב לשירות מילואים, החל מהיום. ביום שישי הוא שם קץ לחייו וצה"ל מסרב לערוך לו הלוויה צבאית, לה הוא ראוי".

"אנחנו חברים מילדות וגם משרתים ביחד במילואים", ציין זקן – "התגייסנו למילואים מהשבעה באוקטובר וכשהחלה הפעולה הקרקעית ברצועת עזה, היינו מהראשונים שנכנסנו, כמפעילי D9 בהנדסה קרבית. לחמנו כמפעילי D9 בבית חאנון, בצפון הרצועה ובהמשך בחאן יונס".

זקן סיפר שפגש את מזרחי ביום שישי בשעות הבוקר: "דיברנו על שירות המילואים. הוא כבר היה מוכן לקראת הגיוס וציפה לזה, אבל בשישי אחה"צ הוא שם קץ לחייו. היה לו קשה להתמודד עם הפוסט טראומה ועם מה שראה".