תנועת הביטחוניסטים הודיעה על הקמת מכינת 'תקומה' במושב תקומה שבמועצה אזורית שדות נגב שבעוטף עזה. המכינה צפויה להיפתח בספטמבר 2025. מטרת המכינה לבנות חוסן ומנהיגות בקרב צעירים וצעירות העתידים לשרת בצה"ל. התנועה הציבה לה כיעד שחניכי וחניכות המכינה, יהיו חלק מדור העתיד של המטכ"ל.

חיזבאללה בדרך לפלוש לגליל? "יכולים לפעול גם מעומק לבנון - ולהיכנס פנימה"
ביקורת בליכוד על צה"ל: "פירוק גדודי רפיח? מילים ריקות; הרמטכ"ל לא אומר אמת"

המכינה תיתמך על ידי משרד החינוך ומשרד הביטחון כמו כל מכינה, ובמקביל התנועה החלה בקמפיין לגיוס המונים להקמתה. התכנים יובלו על ידי אנשי תנועת הביטחוניסטים - אלופים וניצבים לשעבר, ובכירים במוסד ובשב"כ משנים עברו, שישתפו בידע שצברו על מנהיגות, תפיסת ביטחון ועוד, לצורך הקמת הדור הבא של המנהיגות במדינה ישראל.

מיקום המכינה נבחר בקפידה ובבחירתה מבקשת התנועה לחזק את תושבי העוטף שחוו את הזוועות ב-7 באוקטובר ואת הקריעה מבתיהם לאחריו. המיזם זוכה לשיתוף פעולה מהנהלת המושב וממועצת שדות נגב, שבתחומה מכינה קדם צבאית נוספת שכבר פועלת בעלומים וגם תכנית לפתיחת ישיבת הסדר חדשה בשנה הבאה. 

המכינה תשולב בחיי היומיום של המושב, בהתנדבות, בחקלאות, בחינוך ובאבטחה. הקמת המכינה, ע"פ יוזמיה, תואמת ערך ציוני מתבקש בו הם מאמינים ואת רצונם כאמור, לחזק ולהפיג את החשש מיישוב העוטף. מהביטחוניסטים נמסר למעריב : "חשוב מאוד שתהייה בנייה חדשה בעוטף ומוסד חינוכי שמגדל למנהיגות זה הצורה הטובה ביותר".

מכינת 'תקומה' תעניק לתלמידיה כלים לחשיבה רחבה ועמוקה, עצמאית, צוותית ועוד. החניכים יתאמנו באימוני כושר קרבי, יתנדבו בחקלאות המקומית, בשמירה קהילתית, ויסייעו למרכזי הלימוד של התושבים. למכינה כוונה לבנות את החוסן שלהם, להטמיע בהם ערכי ציונות ומנהיגות, על פיהם יפעלו בהמשך החיים. המכינה תמנה 40 חניכים וחניכות דתיים וחילוניים. התנועה שואפת לכך שבסופו של דבר, יהיו מבין החניכים כאלה שיכללו בסגלי המטכ"ל הבאים ובהנהגה של מדינת ישראל. 

יו"ר הביטחוניסטים תא"ל במיל' אמיר אביבי אומר כי אחד הלקחים המרכזיים מהמלחמה הנוכחית הוא שהפיקוד הבכיר של צה"ל היה כבול בקונספציה והמטכ"ל התאפיין באחידות מחשבתית. לכן, כדי להבטיח את ביטחון ישראל לדורות קדימה, חייבים להאיץ בכמות ובאיכות את בניית החוסן בקרב צעירים וצעירות העתידים לשרת ביחידות הלוחמות בצה"ל.

תנועת הביטחוניסטים המונה כיום  מעל 22,000 קצינים, לוחמים ואזרחים, הוקמה על ידי בכירים במערכת הביטחון המאמינים שביטחונה של ישראל חייב להיות מבוסס על יכולתה להגן על עצמה בכוחות עצמה ולמנוע באופן אקטיבי התפתחות איומים על ביטחונה.

בתקופה של התפכחות מקונספציות, "הביטחוניסטים" מביאים עימם תפיסת ביטחון מגובשת ושונה, שכבר הוכיחה במספר הזדמנויות ובנושאים מהותיים שהיא מסוגלת לקרוא את המציאות טוב יותר מאחרים. כך למשל, בינואר 2022 התריע תא"ל אמיר אביבי, יו"ר התנועה, שחמאס אינו מורתע, אלא רק מחכה לשעת כושר.  מילותיו המדויקות היו: "אין הרתעה! חמאס לא יורה בגלל שהוא נבנה, לא בגלל שהוא מורתע". באותו מעמד הוא ציין שיתכן שנצטרך לכבוש את עזה, כדי להסיר את האיום.