דרכם של סג"ם איתי קלס וסגן ראני שמא הצטלבה לראשונה במהלך מסלול הקצונה, כאשר איתי היה בשלב ההשלמה החילית וראני שימש כמפקדו. שם, תחת פיקודו של ראני, רכש איתי את הכלים והידע הדרושים לו כדי להפוך לקצין איכותי. הקשר ביניהם לא הסתיים עם סיום ההשלמה, וב-7 באוקטובר, יחד עם צוות ההשלמה, מצאו עצמם איתי וראני מתגייסים להגן על יישובי הדרום בעת מתקפת מחבלי חמאס מרצועת עזה. 

סגן ראני שמא, תושב הכפר הדרוזי יאנוח ג׳ת שבגליל המערבי, החל את דרכו הצבאית במרץ 2020, כאשר התגייס למסלול הלוחמה בחיל האיסוף הקרבי: ״לאחר 8 חודשים בתור סמל, החלטתי לצאת לקורס קצינים ועם סיומו - מוניתי למפקד צוות בגדוד 595 ומילאתי תפקיד זה במשך כשנה. לאחר מכן, נבחרתי להיות מפקד צוות בהשלמה החילית, במשך 2 מחזורים. במחזור הראשון פגשתי את איתי - שהיה חניך בצוות שלי״. 

סג"ם איתי קלאס, תושב גן יבנה, התגייס לצה״ל בנובמבר 2021. הוא עבר 8 חודשי טירונות, ולאחר מכן, במשך 4 חודשים, היה לוחם בקו מבצעי בגזרה בגבול לבנון, שם צבר ניסיון קרבי. לאחר מכן, יצא איתי לקורס מ"כים וקצינים, שם עבר הכשרה אינטנסיבית. במהלך ההשלמה החילית, זכה איתי לפגוש את סגן שמא, שהפך למפקדו האישי. 

בחודש אוקטובר האחרון, בעיצומה של ההשלמה החילית שעבר סג״ם קלאס - פרצה המלחמה. ביום ה-7 באוקטובר, ללא שום פקודה, ראני נסע על דעת עצמו יחד עם מפקדו לבית החולים ״סורוקה״ בבאר שבע - על מנת להעניק סיוע לנפגעי גדוד 414 מקרבות הלחימה בעוטף: ״עזרנו לעשות סדר בבית החולים, לסייע לחיילים שנפצעו - עד שקיבלנו פקודה מהגדוד להילחם. יום לאחר מכן, ב-8 באוקטובר, בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר, התמקמנו במושב עמיעוז שבעוטף עזה כדי לאבטח את היישוב. עשינו זאת במשך שבועיים - ועד סיום ההשלמה נשארנו בעוטף״, משחזר. 

ביום ה-7 באוקטובר, הבין איתי שראני נמצא בביה"ח סורוקה, וביקש להצטרף אליו. הוא קיבל תשובה שלילית כי ראני דאג לביטחון חניכו - אך בכל זאת הוא יצא באופן עצמאי לכיוון מושב נתיב העשרה בעוטף עזה - במטרה להצטרף ללחימה: ״פגשתי את רבש״ץ היישוב, ונשארתי בקרבת הרכב שלי במחסום של המושב - כדי לעזור לתושבים לצאת, לפנות את היישוב ולהגיע למקום מבטחים.

במהלך הפעולה, קיבלנו דיווח בקשר על כך שישנם מחבלים שבדרכם ליישוב, ומיד נסעתי, עם עוד 3 חברי כיתת הכוננות של המושב - לכביש 232. בדרכנו, נתקלנו בחוליית מחבלי חמאס, הדרך שלנו הייתה חסומה, וניהלנו קרב יריות מולם במשך כ-7 דקות. לבסוף, הצלחנו לסכל ולחסל את המחבלים. אחד מחיילי כיתת הכוננות נפצע מכדור ירי, אך המשיך להילחם בקרב״, משחזר. ״אחר כך, חזרתי לנתיב העשרה והמשכתי בשמירה ובכוננות - עד שראני התקשר - והודיע שאנחנו מוקפצים רשמית. מהמושב, נסעתי לבסיס סיירים, ארגנתי ציוד לחימה למשך חודש, ומשם חזרנו לעוטף, לאבטח את מושב עמיעוז״, מספר איתי. 

לאחר מספר חודשי לחימה בדרום, עברו שני הקצינים ללחימה בחזית הצפונית. לאחר שאיתי סיים את ההשלמה החילית והתקדם להיות מ״מ - הוא סגר מעגל עם מפקדו ראני מההשלמה ראני שנהיה מפקדו, ויחד הם עובדים למען איסוף מידע על האויב - ולהגנה על תושבי הצפון: ״מוניתי לסמ״פ בגדוד 869 המוצב בגבול הצפון, ואף ביקשתי להשתבץ בלחימה בצפון כדי להגן על הבית שלי, יאנוח׳ ג׳ת - שממוקם בגליל המערבי״, אומר ראני ומדגיש כי המטרה העליונה שלו ושל חבריו לנשק - היא להחזיר את תושבי גבול הצפון כמה שיותר מהר הביתה.

״בגבול הצפון, אני, איתי ושאר החיילים אוספים מידע על האויב, מרחיקים אותו מהגבול בשיטות שונות מעולם התצפיות והרחפנים ובשיתוף פעולה עם חילות האוויר, התותחנים, השריון והים. המטרה הנעלה שלנו היא להחזיר את התושבים לצפון, ואנו מתאמצים עבור כך רבות. האויב פגש אותנו קטלניים בקרב ההגנה, ואנחנו מוכנים לכל תרחיש, מתאמנים ליום הפקודה - ובמקביל ממשיכים לעבוד על קרב ההגנה. אמנם זו שגרה אינטנסיבית וקשה מאוד, אך אם לא אנחנו - מי יגן על הצפון? עכשיו זה תורנו״, אומר. 

״בהחלט קשה לראות כאן את היישובים מפונים - ובמקביל לראות את הנוף היפה של הגליל ריק מתושבים, אך זה רק מגביר את המוטיבציה להילחם״, מוסיף איתי. ״אני כל כך רוצה שנחזיר את המצב לקדמותו - ואפילו נצליח להביא למצב טוב יותר בשטח. הניצחון הוא להרחיק את חיזבאללה כמה שיותר מהגבול ולראות את תושבי הצפון חוזרים - ומנהלים כאן שגרת חיים ללא פחד״, מבהיר ראני. על אף הקשיים תוך הלחימה האינטנסיבית כבר מעל 8 חודשים, הקשר העמוק בין ראני ואיתי - ממתיק את השירות: ״בסוף כל יום, יש לנו שיחות על אירועים שקרו, ויחד אנו מעבדים אותם ופורקים זה לזה כשקשה לאחד מאיתנו״, אומר ראני.

״היה לי מאוד קשה להיפרד מראני בסיום קורס הקצינים, הרגשתי שלא הספקתי לקבל חניכה מלאה ממנו בגלל המלחמה שקטעה את הקורס, וכששמעתי שהוא נכנס לפלוגה להילחם איתי יחד בצפון - כל כך שמחתי״, מוסיף קלאס. ״העובדה שהוא תמיד דואג לי ולהצלחות שלי - ובכלל הקשר החזק בינינו - מחזק אותי בימים המורכבים שאנו חווים״.