גבי נעמן, ראש מועצת שלומי, שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב ברדיו 103fm על מינויו של אלוף (מיל') אליעזר (צ'ייני) לפרויקטור הצפון.

תקיפות חיזבאללה על ישראל: חייל נפצע קשה מירי לעבר מפקדה בצפון
כחלק ממבצע נרחב: קרוב ל-400 שב"חים נעצרו בסוף השבוע האחרון

"לא יהיה ראש רשות אחת שלא יגיד ברכה ותודה על המינוי המרשים לטובת הצפון. נעשה כל מה שנוכל כדי לעזור לו לשקם את יישובי הצפון", אמר.

בהמשך הוסיף: "אני רוצה להחזיר את כל השומעים לשיחה בינינו, שזה התחיל לפני חודש ימים. הוחלט על מיליארד שקל לשנה הזאת, ועוד כחמישה מיליארד נוספים בשנים הקרובות, כל זה בסדר. אנחנו רוצים מאוד שהממשלה תעזור, אבל זה לא קורה. עד שסוף סוף יש החלטת ממשלה והתחילו טלפונים מכל כך הרבה אנשים שמבקשים מאתנו להמליץ לראשי ממשלה. צריך לעשות הכול כדי לא למנות אפילו ריח של עסקנות פוליטית. המינוי של צ'ייני מצוין והוא יחזיק את עצמו"

עוד סיפר: "תושבת חדשה שלנו נמצאת בחדרה. שנה שלמה כל המשרדים לא מצאו פתרון לילד שלה על הרצף האוטיסטי שלה בגן שפתי. זה מה שקורה, יש הרבה הבעיות"

"שלומי הוא היישוב העירוני צמוד הגדר הגדול ביותר בישראל", אמר. "לחצי מהאוכלוסייה שלנו אין ממ"ד, והם בסכנת חיים. קיבלנו מהממשלה החלטה למגן את כל שלומי. 1000 משפחות ימוגנו, ונקווה שעד 2026 נסיים עם זה".

"חברים, תנערו את הכול ותתחילו לבנות מחר", אמר. "יש מיליארד שקל ועדין שקל אחד לא עבר לרשויות כדי לא להעביר לתושבים. תעשו סדר שהכסף יעבור לתושבים. התושבים המפונים לא חוזרים לישובים שלהם. מה עושים עם הילדים? יוקמו לילדי שלומי מוסדות חינוך בישובים עורפיים. אנחנו שוכרים בית ספר בעכו ועוד בית ספר בקרית חיים".

"הפרויקטור צריך לבנות תכנית לשנת 24 ותכנית חומש לחמש השנים הבאות, ואיך התושבים יחזרו לשלומי? חשוב שיהיה אופק ויהיה ביטחון אישי. אם לא יהיה אופק מי יחזור לשלומי?"

לסיום אמר: "כל מה שאתה עושה, אנחנו נהיה העובדים שלך. בוא נחשוב כולנו יחד איך מחזירים את התושבים. הוא יצליח רק בתנאי שלא ישימו לו רגליים".