לוחמי גדוד הרפואה של אוגדת ״עוצבת הגליל״ היו בין הכוחות הראשונים שהוקפצו בשבעה באוקטובר להגן על גבול הצפון ולמנוע את חדירת כוחות רדואן של חיזבאללה לישראל.

במשך כארבע חודשים היו חיילי הגדוד בפריסת הגנה מוגברת בגבול הצפון. חלקם מבצעים גם בימים האחרונים תעסוקת מילואים מבצעית באיו״ש, כשבמקביל ממשיך הגדוד להתאמן לאפשרות של תמרון צה״ל בלבנון.

עדיף להיות בחיפה ולא בביירות: הבלוף של נסראללה בנאומו נחשף
הוסר המכשול האחרון בדרך לאיחוד העבודה ומרצ: כך תיקרא הרשימה

אתמול במהלך ערב לגדוד סיכם מפקד הגדוד סא״ל במיל' גידי נחשוני את הפעילות והכין את הלוחמים לעתיד הצפוי.

"כיף לראות אתכם, טוב שבאתם", אמר נחשוני. "שבעה באוקטובר תפס אותנו לא מוכנים, לא בהכרח ברמת היכולת או הציוד, אלא ברמת התפיסה שמלחמה כזו יכולה להתרחש".

"בחודשים שחלפו מאותו היום גיליתי עוצמות שלא הכרתי קודם. מי שגויס עשה את זה הכי טוב. מי שלא גויס לא הפסיק להתלונן על אי גיוסו. לא יודע אם ניקלע לסבב נוסף, אבל משוכנע ביכולתנו לעמוד במשימה, ולהציל פצועים ברי-הצלה בגבול לבנון".

"המלחמה תסתיים ואחריה, ואולי אפילו תוך כדי, נצטרך לשוב ולעסוק במי ומה אנחנו. איך אנחנו רוצים להיראות, איזה עתיד נשאיר לילדינו", אמר. "מדינת ישראל, יש יאמרו אולי הסטארט-אפ המוצלח ביותר בתולדות העמים, אחרים יאמרו נס גלוי, ואולי בעצם שניהם, מסיימת פרק בחייה, מתעצבת והופכת לחברה בשלה. התהליך הזה הוא תהליך כואב שיכול להסתיים בהצלחה או כישלון".

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בעוצבת הגליל (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בעוצבת הגליל (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

עוד אמר סא"ל במיל' נחשוני, כי "המסלול שבו הלכנו לפני שבעה באוקטובר לא נראה מבטיח, בלשון המעטה, ויצר תחושה של חוסר יכולת לחיות יחד, משבר עמוק, כואב וקשה לגישור, כשכל שיחה עולה מיד לטונים גבוהים, כל צד מתבצר בעמדתו. הפגנת איבה הפכה לספורט לאומי".

"אני רוצה להאמין שהפתרון יגיע מכך שכולנו שונים, כולנו סומכים אחד על השני, יודעים להכיל זה את זה. הערבות ההדדית, שיתוף הפעולה והמסירות שגילינו במלחמה הארורה הזאת, אותם צריך לשמר, לזכור, לחנך על פיהם. כל מי שיושב כאן אחר, לא כולם חושבים אותו דבר. אני מודה לכם על התרומה והמסירות שלכם, אני יודע שזה לא היה קל. אני בטוח שביום פקודה תשובו ותתייצבו לבצע את משימתכם".