דוריה סקאג'יו שוחחה הבוקר (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM וסיפרה על בנה אלון סקאג'יו ז"ל, מפקד צוות צלפים בסיירת חרוב שנפל בפעילות מבצעית בלילה שבין רביעי לחמישי במרחב חטיבת מנשה.

בפתח דבריה אמרה: "לנו כמשפחה הכי חשוב שכולם יכירו וידעו שסרן אלון היה גיבור בחייו ובמותו. במותו הוא הציל לפחות 20 חיילים. הוא ספג בגוף היפה שלו את כל עוצמת המטען, וכך הוא הציל את כל הלוחמים שהיו איתו יחד. בחייו, כבר משהוא היה ילד בגן, וגם בתיכון, בצוות שלו בדובדבן, חברים שלו בבה"ד 1, הפקודים שלו בסיירת חרוב, לכולם הוא היה מנהיג. הוא היה גיבור, והמילה שחזרה על עצמה מכל מי שהגיע אלינו, והגיעו מאות אנשים, שהוא היה אח וחבר. כל אחד שהכיר אותו ופגש את אלון הרגיש שהוא היה החבר הכי טוב שלו. אלון מאוד אהב את שיר הרעות, ובחייו ובמותו פעל לפי השיר הזה". 

חיל האוויר, מערך המודיעין ואוגדת עזה: תחקירי צה"ל על השבעה באוקטובר ייחשפו
ישראל עוד לא אמרה את המילה האחרונה: מכת המחץ שמחכה לאיראן וחיזבאללה

"אלון לחם בג'נין מהרגע שסיים מסלול בדובדבן", שיתפה האם, "ג'נין הייתה המקום העיקרי שהם פעלו בו. כשהוא היה בעזה, כמובן היינו בחרדות איומות וציפייה. אני חושבת שהעובדה שזה כל כך קרוב אלינו, לחדרה, צריך להדליק נורה אדומה מבחינת יכולת הטרור להתפשט ולהגיע לכל כך הרבה מקומות בארץ. הטרור סוגר עלינו מכל צד".

עוד סיפרה, "לאלון יש אחות גדולה, עמית בת 25, ואח קטן, אריאל בן 8 וחצי. כרגע חברים של אלון עוטפים אותו מכל צד. אבל אריאל שואל שאלות, ושואל למה? למה היו צריכים לקחת את אח שלי? שאני לא אכיר מספיק שנים. הוא כעס על אחותו הגדולה שהכירה אותו יותר זמן ממנו. אנחנו מרוסקים, הלב שלנו שבור לרסיסים, אבל אנחנו יודעים בתוך תוכנו שזו המורשת שלו. הוא הטיף לזה שאין דבר כזה אי אפשר, לתת את הכל במקסימום, להיות חדורי מטרה, לא לוותר. זה מה שהוא הטיף לכל הצוות שלו, החיילים שלו, האנשים שפגש בדרך".

סרן אלון סאקאג'יו שנפל בפעילות בג'נין מובא למנוחות בחדרה (צילום: ללא קרדיט)
סרן אלון סאקאג'יו שנפל בפעילות בג'נין מובא למנוחות בחדרה (צילום: ללא קרדיט)

"האינסטינקט האימהי שלי זה לומר לפקודים שלו 'תשתחררו מהצבא', אבל אני יודעת שזה בדיוק ההפך. זה הכניס בהם הרבה יותר מוטיבציה", ציינה, "החיילים הללו הם הגיבורים של הארץ הזו, הם לא מתעסקים בזוטות, הם מגנים בגופם ובנפשם על הארץ. הדבר היחיד שהמנהיגים שלו צריכים להיות זה להיות ראויים להם. אלון לא חשב שיהיה גיבור, אך כל מה שעשה בשנים שבהן הוא חי מוכיחות שהיה גיבור. אני רוצה להזכיר את שרון, חברה של אלון, שבדיוק היום הם חוגגים 5 שנים יחד. הם לא יחגגו אותן, הם תכננו להתחתן, וכך אנחנו רוצים שכולם יזכרו אותו - כגיבור, איש טוב, אח וחבר של כולם".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM