ועדת החוץ והביטחון תדון היום (שלישי) בהצעה להכריז על אונר"א ארגון טרור. אייל עופר, מומחה לכלכלת חמאס, טען בשיחה עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM כי הארגון "נותן מעטפת כלכלית לטרור החמאסי".

"מה שאנחנו לא מבינים הוא שאנחנו נמצאים במלחמה היברידית", הוא מסביר. "יש לה גם אספקטים מדיניים, דיפלומטיים, מודיעיניים ותעמולתיים, ואונר"א היא אחת הזרועות הרכות האלה".

סמוך לבית ספר של אונר"א: צה"ל איתר מספר פירים משמעותיים ברפיח | צפו
האו"ם טוען: "ישראל טרם סיפקה ראיות להאשמות שאונר"א מסייע לחמאס"

הוא ממשיך: "מה שהתברר לנו במלחמה הנוכחית הוא שיש לה גם מעורבות ספציפית בטרור. השימוש שלה בכסות הדיפלומטית וביכולות הכלכליות שלה, הוא לתת מעטפת לטרור החמאסי".

מנהרה שאותרה מתחת למטה אונר''א בעזה (צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
מנהרה שאותרה מתחת למטה אונר''א בעזה (צילום: REUTERS/Dylan Martinez)

"המערכת הצבאית לא מבינה את המערכה ההיברידית. אפשר לראות את התפיסה הזאת בשב"כ: 'אנחנו צריכים למנוע את הפיגוע הבא, ואז אומרים בצד השני שיש לנו יכולת לדבר עם אונר"א אז שהם ימנעו את המשבר ההומניטארי'. היום אנשים במתפ"ש, אחרי 15 שנה אומרים לי שצדקתי."

בהמשך השיחה תיאר את "השיטה" של אונר"א: "חמאס צריך שטרות של דולרים במזומן כדי למממן את ההברחות. שנכנסים דולרים, הולכת מישהי לבנק, ומקבלת את שטר המאה דולר שלה. השטר הזה בסוף מתגלגל לחלפן הכספים שמתגלגל לחמאס, ובסוף איתם הם משלמים בפילדלפי".

"השיטה של אונר"א נידונה בתביעה בניו יורק מצד קורבנות ה-7 באוקטובר. הם אמרו שהם רוצים לתמרץ את המגזר הפרטי בעזה. הם הכניסו את הכסף כולל המשכורות שלהם בדולרים במזומן. זה כסף של האו"ם", עם זאת, בפועל: "מה שקרה הוא שהדולרים במזומן נשארו בעזה. גם הדולרים הקטארים שימשו את חמאס באותה צורה".

"ב-2014 דיברתי עם דובר אונר"א שאמר לי שלא אכפת לו מה השיוך הפוליטי של מי שעובד אצלם. מי שהקים את הנוח'בה היה במשך 17 שנה מנהל בית ספר של הארגון", טען. "אנחנו יודעים שהחטופה דיצה היימן היתה בשבי איש אונר"א, וראש ועד העובדים של אונר"א בלבנון הוא איש חמאס".