"כן". זאת הייתה תשובתו של דובר צה''ל, דניאל הגרי, בריאיון שהעניק לרשת החדשות ABC כשנשאל "האם אתה ואני נדבר בעוד חמש שנים על חמאס כארגון טרור בעזה?".

"היעילות בעזה יורדת": ישראל זיו מסביר - כך פיצח חמאס את השיטה מול צה"ל
סינוואר הגיע לפיק שלא ציפה לו, אבל עכשיו נחשפת הדרמה שלא סופרה עוד

עוד אמר כי "אנחנו מתקרבים להבסת חטיבת רפיח שהיא מדגם של כלל התשתיות הצבאיות של חמאס". הגרי, כך על פי הפרסום, הוא הגורם הישראלי הראשון שהודה בפומבי שההתקוממות תהיה ארוכה וקשה, בניגוד גמור לדבריו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו שממשיך להישבע להשמדתו המהירה של חמאס תחת אמירתו הידועה "הניצחון המוחלט" או "נילחם בהם בציפורניים". אמירתו זו של הגרי מתווספת לאמירתו האחרונה בערוץ 13 כי "העניין של להשמיד את חמאס, להעלים את חמאס - זה פשוט לזרות חול בעיני הציבור".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פעילות כוחות אוגדה 98 בשג'עייה (צילום: דובר צה''ל)
פעילות כוחות אוגדה 98 בשג'עייה (צילום: דובר צה''ל)

הגרי הסביר אז כי "חמאס זה רעיון, חמאס זה מפלגה. זה נטוע בלבבות של האנשים - מי שחושב שאנחנו יכולים להעלים את חמאס הוא טועה. זה האחים המוסלמים, זה נמצא באזור הרבה מאוד שנים". לגבי שחרור שאר החטופים בעזה, טען: "אי אפשר יהיה להחזיר את כל החטופים במבצעים צבאיים".

גורם ישראלי בכיר אחר הוסיף לומר לרשת ABC כי עזה, ואפילו במידה מסוימת חיזבאללה, הם "מלחמות תמידיות" שמסיחות את ישראל מאיראן, אותה כינה כאויב העיקרי.