רמי איגרא, לשעבר ראש חטיבת השבויים והנעדרים במוסד, התראיין הבוקר (שני) לאודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM. זאת לאחר שחמאס הודיעו לאחר הדיווחים על חיסול מוחמד דף, כי יקפיאו את המו"מ לקראת עסקת חטופים - אבל הודעה רשמית לא הועברה לישראל. איגרא הסביר בתוכנית את ההשלכות האפשריות של חיסולו על עסקה.

"למה שחמאס יתגמש? הוא עדיין שולט בעזה, הוא עדיין הריבון שמחלק את האוכל ומנהל את המשטרה, הוא ממשיך להתחמש, הוא רואה שהמעמד של ישראל לא משתפר, והוא רואה גם את השסע מתגבר בישראל", אמר באשר לניסיונות לעסקה ולאפשרות שחמאס יתגמש.

כל עוד לא יוקם שלטון אזרחי חדש, חמאס יישאר השליט ברצועה | חיים רמון
לילה עם הלוחמים: בדרך לעזה פושטים על כפר חמאס ביו"ש

"דבר נוסף שארגון הטרור רואה - זו ממשלה קיצונית ימנית שבפעולותיה ביהודה ושומרון מחזקת את כוחו. זה קורה לא רק בגלל האידאולוגיה, אלא בגלל העונשים שאנו מטילים על האוכלוסייה הפלסטינית. אין לו שום סיבה טובה לשנות את דרכו. צריך להבין שהנקודה היחידה שבה חמאס יגיע לעסקה איתנו, זה כשיקום שלטון חליפי ברצועה - רק אז יהיה עם מי לדבר". 

"אין אלטרנטיבה בעזה כרגע שהיא שלטון חלופי לחמאס. כשיקום השלטון החלופי הזה אז יהיה עם מי לדבר", אמר בנוגע להתקדמות המו"מ. "כשחמאס רואה את הסבל של תושבי עזה הוא רואה מלחמה דתית וזה מחירה", הסביר על הימשכות המערכה והסבל של תושבי הרצועה.

מנהיגי חמאס (צילום:  Attia Muhammed/Flash90 )
מנהיגי חמאס (צילום: Attia Muhammed/Flash90 )

עם זאת, הסביר את חשיבות החיסול - בראייתו: "חיסולו של מוחמד דף, יש לו חשיבות גם סמלית וגם פרקטית. אם אנו מסתכלים ומבינים שהחמאס הוא ארגון דתי ששואף לקיים את מצוות האל במלחמה עם ישראל - אני לא חושב שזה ישנה משהו במדיניותו של סינוואר - הוא ימשיך להילחם עד נשמתו האחרונה, ואז אולי נראה התקדמות. כרגע, נראה שהמשא ומתן מתנהל שהחמאס הוא זה שמבצע את הדרישות ואנחנו הם אלו שכאילו מתקפלים, ויש קווים אדומים והקווים האדומים האלו הם מאוד משמעותיים והם אלו שיעצרו את העסקה הזו להערכתי".