אלוף (מיל') גיורא איילנד, ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס להמשך המערכה בעזה והמגעים לעסקת חטופים, וכן ללחימה בצפון.

תיעוד דרמטי מלב רפיח: "האויב חסר ניסיון - והוא שילם על זה מחיר כבד"
לאחר שדף כנראה התנדף: חיסול האחים סינוואר הוא רק עניין של זמן

"האמירות של נתניהו סתומות במובן שהוא לא מתייחס עד מתי אמורים לשמר את על ציר פילדלפי ומסדרון נצרים", אמר איילנד בפתח דבריו, "אם החמאס מתעקש שישראל תצא מציר פילדלפי וציר נצרים בשלב א' של העסקה, נתניהו צודק. לא נגיע ככה לשלב ב', אבל הוא מדבר במושגים כלליים, לא רק בשלב ב' אלא בכלל".

בנימין נתניהו (צילום: דוד בכר)
בנימין נתניהו (צילום: דוד בכר)

"ניתן להבין כי אנחנו נעשה את עסקת חטופים, אבל נמשיך להימצא בפילדלפי ולשמור על ציר נצרים", הוסיף, "מבחינת חמאס זה הפוך: הוא נותן את כל הקלפים שלו, ומעניק לישראל את השליטה בשני המסדרונות האלה כשהחיכוך שם יימשך. אני לא מאשים את נתניהו בטרפוד העסקה, אלא שהדרישה של נתניהו היא דבר שמונע עסקה. החמאס לא יכול להסכים לזה וזה הפער העיקרי". 

לאחר מכן התייחס לחזית הצפון ואמר: "כפי שאנחנו מבינים, נסראללה אומר שיהיה שקט בצפון כשתסתיים הלחימה בעזה, ולכם הקשר פה הוא חזק. האמירות של נתניהו שנמשיך כמה שצריך גם אם זה יימשך חודשים רבים, אומרת שחודשים רבים נהיה במצב הזה בצפון".

חסן נסראללה  (צילום: צילום מסך)
חסן נסראללה (צילום: צילום מסך)

"גם בצפון המדיניות לא עקבית. בתחילת המלחמה אמרו שהמערכה העיקרית היא בעזה, אבל ישראל מסלימה מדי פעם בסיכולים ממוקדים שעומדים בספק. אני לא בטוח שישראל לא משחקת משחק קצת מסוכן, אם אתה רוצה להכיל את האירוע", סיכם.

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק 103FM