איחוד האמירויות הצהירה כי היא מוכנה לשלוח לרצועת עזה כוחות לטובת מה שהגדירה כ״משימה רב לאומית לייצוב השטח״ לאחר המלחמה. בכך, היא הופכת למעשה למדינה הראשונה שתומכת בהקמת כוח בינלאומי כלשהו ברצועה.

מלחמת העולם כבר כאן: האמריקאים רועדים מתרחיש האימים - פוטין יחמש את החות'ים ויפגיז את אירופה

במאמר שכתבה ל״פייננשל טיימס״, אמרה לאנה נוסייבה, עוזרת שר החוץ האמירתי לעניינים מדיניים, כי המהלך צריך להיות מלווה "בהפסקת הבנייה בהתנחלויות וההסתה לאלימות בשטחים מצד גורמים ישראליים".

לפי נוסייבה, המדינה אמרה שהיא תוכל לפרוס את כוחותיה ברצועה, רק בהסכמת הרשות הפלסטינית ובתנאי שארה"ב תתמוך בצעדים לקראת הקמת מדינה פלסטינית - ושלא יהיה מדובר בפתרון חלקי. לפי הדיווח, באבו דאבי מקיימים דיונים עם ארה"ב כדי להבין איך למלא את הוואקום ברצועה ו״לתת מענה לצרכים ההומניטריים והשיקומיים העצומים שנדרשים בה״.

בוושינגטון משקיעים מחשבה ומאמצים רבים בסוגיית היום שאחרי. כזכור, היא עודדה את מדינות ערב לקחת חלק בכוח הבינלאומי המדובר בעזה כחלק מהתכנון שלה לאחר המלחמה, אף כי היא לא צפויה להציב חיילים משלה.

איחוד האמירויות נחשבת לבעלת אחד הצבאות הערביים המאומנים ביותר. היא לקחה חלק במספר קואליציות בינלאומיות בראשות ארה"ב, כולל באפגניסטן, בוסניה קוסובו, סומליה והמאבק בדאעש. היא גם הזרימה כוח צבאי במלחמת האזרחים בתימן כחלק מקואליציה בראשות סעודיה, שנלחמת במורדים החות'ים.

מדובר באחת המדינות הבודדות שיש לה נוכחות על הקרקע בעזה. היא מפעילה בית חולים שדה ברצועה ומספקת סיוע באופן שוטף. הפרטים המדויקים של הצבת הכוח ברצועה, כמו האם מדובר בכוח צבאי או משטרתי, עדיין נידונים.

״מבחינתנו״, אמרה הבכירה האמירתית, ״מה שנדרש כדי לשלוח כוח לעזה, הוא מנהיגות מצד ארה״ב, הנהגה מתוקנת של הרשות הפלסטינית ואיחוד מחדש של עזה והגדה המערבית תחת ממשלה פלסטינית אחת. אנחנו נצטרך לראות ניסוח ברור של הדברים, או מחויבות למדינה פלסטינית שתתבטא ע״י משא ומתן״.