היום (ראשון) נשלחו כאלף צווי גיוס להתייצבות בלשכת הגיוס לרישום ומיון לצעירים חרדים. ההליך מתבצע כאשר בצה״ל מוטרדים מהמגמה שבה אנשי קבע וקצינים במעמד קצונת הבניים קצינים עד דרגת רב סרן.

בצל עומס המלחמה בצה״ל מזהים לאחרונה יותר ויותר אנשי קבע וחיילים מצטיינים שצה"ל רוצה להשאיר אותם בשרות קבע, אולם הם מעדיפים לצאת לאזרחות ולהיקרא לצה״ל במסגרת שרות מילואים.

צווי הגיוס נשלחו אבל לחרדים זה לא מזיז: "חפשו אותם בפחי האשפה"
יום היסטורי: 1,000 צווי גיוס ראשונים יישלחו הבוקר לצעירים מהמגזר החרדי

בצה״ל אומרים כי העובדה שהיקפי ההזמנות בתעשיות הביטחוניות גדל בעשרות אחוזים מציב פיתויים לחיילים ואנשי הקבע לצאת ולעבוד באותם תעשיות.

בחיל האוויר המשבר הוא מוחשי ומפקד החייל האלוף תומר בר מנסה ליצור ממשאבים פנימיים שיפור בסביבת העבודה של החיילים ואנשי הקבע לצד מתן חבילות שימור כח אדם איכותי כמו הצעות ליציאה ללימודים לקצינים ונגדים, מתן הטבה של רכב ליסינג או רכב צמוד לקצינים בקצונת הביניים.

אבל בצה״ל אומרים כי זה לא פיתרון שלם ומלא ואת זה ניתן יהיה לעשות רק מול האוצר. בצה״ל אומרים כי מגוון תוכניות השירות לחרדים במסגרות חרדיות בצה״ל הם מגוונות וחלקן אף עלו כלקחי מתקפת ה-7 באוקטובר. כך למשל, בחיל האוויר רוצים להגדיל את כוחות הלוחמים שיאבטחו את בסיסי חיל האוויר ויתנו מענה לניסיונות פשיטה על מתקני החייל. 

במקביל יש דרישה בחייל לכח אדם איכותי נוסף במערכי הטכני ועוד.  בצה״ל מציינים כי הכלל שמנחה אותם בגיוס חרדים הוא לאפשר למתגייסים החרדים לשמור על צביון החיים החרדי בכל מהלך השירות הצבאי.