גורמים רבים בלבנון חוששים שחיזבאללה גורר את המדינה כולה למלחמה בהיקף מלא עם ישראל בשירות אינטרסים איראניים, אך לאף אחד במדינה אין כוח פוליטי להתנגד לארגון הטרור ולמנוע את ההתדרדרות. כך טען היום (שלישי) מומחה לבנוני ד"ר ראיף חורי, פרופסור ליחסים בינלאומיים, בראיון לערוץ אל-חדת' הסעודי.

לאחר הרמז של נתניהו - בלבנון קיבלו את הבשורה: "ישראל תמחץ את חיזבאללה"

"אנחנו ניצבים בפני מלחמה נרחבת, בין אם נרצה כלבנונים או לא, מכיוון שההחלטה היא לא בידינו", אמר ד"ר חורי. "המלחמה תתרחב מהגבול עם ישראל ותכלול את שאר האזורים בלבנון. כאשר יסתיים הסיפור ברצועת עזה ויסתיימו העימותים הספורדיים והקרבות בגליל וביו"ש ואולי אפילו לפני כן, יש סיכוי גדול שתפרוץ המלחמה הגדולה בלבנון, כי הפתרונות בדרכי שלום והניסיונות הדיפלומטיים עלו כולם בתוהו. אנחנו על סף מלחמה שתחריב את כל מה שאפשר בלבנון, רק בשביל אג'נדה לא לבנונית, שלא משרתת את לבנון ושלא משרתת את העם הפלסטיני".

לטענת המומחה, ההנהגה של העדות השונות בלבנון, וספציפית של העדה הנוצרית, מתנגדות להשפעה האיראנית הגוברת על לבנון, אולם אין בכוחן להתנגד לה, בגלל הכוח הרב שצברה העדה השיעית במדינה. "הגורם היחיד שגורר את לבנון למלחמה ושמשתיק כל קול פנימי שקורא למנוע את המלחמה הזאת ולמנוע את התרחשותה הוא חיזבאללה", אמר ד"ר חורי, "הארגון מבצע פעולות מלחמתיות כחלק מאג'נדה איראנית הנוגעת למזרח התיכון בכללותו ולא רק למטרות לבנוניות.

עוד אמר המומחה: "המלחמה שחיזבאללה מנהל בדרום לבנון נועדה להתיש את ישראל, אבל היא לא מניבה רווח או תמיכה כלשהי לעם הפלסטיני, לא ביו"ש ולא ברצועת עזה. חיזבאללה נמצא בפלונטר. הוא לא יכול להפסיק את המלחמה והוא לא יכול להמשיך אותה, בגלל האבידות הכבדות שהוא סופג והחוסר תוחלת שלה".

ד"ר חורי התייחס המומחה לדברים שפורסמו בלבנון, לפיהם בכירי הכנסיות הנוצריות במדינה ניסו להפציר בחיזבאללה שלא להסלים את המאבק עם ישראל, מתוך חשש שמלחמה בהיקף מלא תגרום לחורבן בהיקף עצום. "הפטריארך בדרשה שלו עודד את חיזבאללה שגרר את לבנון למלחמה הזאת שלא למטרות לבנוניות, לחדול מהמשך המלחמה ולמנוע עוד הרס וחורבן. התעקשות הפטריארך על הדו-קיום ועל האחדות הלאומית נובעת מדאגה לכל העדות בלבנון ובפרט העדה השיעית, שיקרה לליבם של הלבנונים, היות שהפטריארך לא מסוגל לראות את מה שקורה לכפרי העדה בדרום לבנון. מחובתו הלאומית, כמו תמיד, היא להרים את הקול כדי למנוע מלחמה ולהתייצב נגד המלחמה ההרסנית הזאת".

התרגום מערבית לעברית בוצע בסיוע חברת ביירון.