מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בשעות הצהריים באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן, שב"כ ופיקוד הדרום, מתחם פיקוד ושליטה של ארגון הטרור חמאס שהוקם במרחב ששימש בעבר כבית הספר ׳ע'אזי אל שווא' שבבית חאנון. מתחם הפיקוד והשליטה שימש את המחבלים כמקום מסתור והיערכות לירי תלול מסלול לעבר כוחות צה"ל ומדינת ישראל בשבועות האחרונים.

בצה״ל אומרים כי טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, תצפיות מהאוויר ומידע מודיעיני נוסף. במערכת הביטחון מצביעים על התנהלות החמאס בתקופה האחרונה. אנשיו יוצאים מהמנהרות ומחפשים מחסות במתחמים ההומניטריים. בצה״ל אומרים כי חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבין לאומי, תוך ניצול אכזרי של מוסדות אזרחיים והאוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות טרור. במקביל אומרים בישראל כי צה״ל ימשיך לפעול בעוצמה ובנחישות כנגד ארגוני הטרור המשתמשים בבתי ספר ובמוסדות אזרחיים כמחסה.

היכולות הצבאיות של חמאס אינן קיימות - אבל זה לא מה שמעניין אותו | עמית יגור
מזכ״ל האו״ם: ״ההרס והחורבן ברצועת עזה הוא החמור ביותר שראיתי בחיי״

במקביל בצה״ל נערכים להמשך הפעילות המבצעית לרבות איתור מנהרות ונסות ולפגוע בנסיונות של חמאס לחזק את הכוחות שלו בצפון. גורם בצה״ל אומר כי אכן יש ניסיונות של חמאס לשקם עצמו בצפון הרצועה. אולם לטענת הגורם מדובר בהיקף נמוך עם יכולות מוגבלות לעת הזאת. בצה״ל אומרים כי הוא נמנע כמה חודשים מלהיכנס לצפון הרצועה אבל ככל שיזוהה התרחבות ההתעצמות והשיקום צה״ל יידרש לשוב ולפעול בצפון הרצועה.