החיזבאללה טוען כי "תושבי צפון ישראל לא יחזרו לביתם רק בגלל הפסקת המלחמה בעזה", כך פרסמה הבוקר (שני) סוכנות הידיעות הקטארית אל-ערבי אל-ג'דיד.

"לפרק את הקואליציה": האסטרטגיה שישראל צריכה לאמץ מול חיזבאללה

נציגי ממשלת לבנון לאל-ערבי אל-ג'דיד: "אנו מסתכלים בפחד על ההסלמה האחרונה. לאחר ירידה יחסית שנרשמה בעקבות תגובת חיזבאללה להתנקשות לחיסולו של פואד שוכר, הצבא הישראלי מגביר את קצב תקיפותיו, הן בדרום והן בבקעה, ובתמורה אנו מתגברים את התקשורת שלנו כדי למנוע את התרחבות המלחמה. ועדת החירום מעצימה את ישיבותיה ופועלת על מנת להתמודד עם כל תרחיש עתידי, בעיקר ברמת בתי החולים, במסגרת היכולות הקיימות, וכן דנה בסיוע עם ארגונים בינלאומיים, לאור המצב הכלכלי הקשה, במיוחד מכיוון שיש מספר רב של עקורים".

נציג חיזבאללה אמר לסוכנות הידיעות כי "כל התקפה על כפרים ועיירות בדרום לבנון לא תעבור ללא תגובה הולמת, בה האויב ישלם מחיר שווה ערך לתוקפנותו", והדגיש את מוכנות הארגון לכל תרחיש, לרבות מלחמה כוללת, שלדעתו לא תהיה "ממתק" עבור ישראל והיא "תשלם את מחירה".

סגן יו"ר המועצה המבצעת של חיזבאללה, עלי דמוש, אמר אתמול כי "על האויב לדעת שלא משנה עד כמה הוא ימשיך בתוקפנותו, הוא לא יוכל לערער את היכולות של הארגון וגם לא להשמיד את טילי עימאד 4 ואתרים אחרים, המכילים טילים אסטרטגיים".

מקור פרלמנטרי בחיזבאללה אמר לאל-ערבי אל-ג'דיד: "למרות ההסלמה הישראלית והרחבת פעילותה בדרום ובבקעה, אנו עדיין שוללים את התרחיש של מלחמה כוללת, שכן האויב אינו יכול לנהל עימות בהיקף נרחב. הוא עושה אלף חישובים לפני שהוא נכנס לתקיפה, לפיכך, אנו רואים שהוא רק לוחץ ומאיים, ובכל מקרה, אנחנו מוכנים, כפי שאמרנו בעבר ושוב ושוב, לכל אפשרויות, והתחזקנו ביחס לעבר".