עשרות אנשים הגיעו לכבד את זכרו של סמ''ר עמית באקרי הי''ד ממושב יושיביה שנפל ברצועת עזה הלילה (רביעי) עם דגלי ישראל מורמים. בשעה 12:30 כבר רבים עמדו ב-2 שורות בכניסה למושב יושיביה ובכניסה לבית העלמין הצבאי בנתיבות ללוות את השיירה עם דגלי ישראל מונפים.

באותה תקרית חמורה נפלו גם סרן דניאל מימון טואף ממורשת,  סמ"ר דותן שמעון מאלעזר והפראמדיקית סמ"ר אגם נעים ממשמרות. חמישה לוחמים נוספים נפצעו באותה תקרית, בהם שלושה באורח קשה ושניים באורח בינוני. הפצועים פונו במסוק לבית החולים "סורוקה".

הלוויתו של סמ''ר עמית באקרי הי''ד (צילום: פלד ארבלי)
הלוויתו של סמ''ר עמית באקרי הי''ד (צילום: פלד ארבלי)

נועה באכרי, אחותו של עמית ספדה לו קודם לכן ואמר כי "עמית התגייס למשטרה הצבאית, בתור חוקר.  הוא ראה מה קורה במלחמה ולא יכול להישאר בתפקיד. למרות שהיו לו בעיות פרופיל הוא עשה הכל כדי לעובר לקרבי. הוא פשוט הרים את כל צה"ל על הרגלים כדי לעבור. כזה הוא עמית, כשהוא רוצה משהו אף אחד לא יכול עליו. בפעם האחרונה הוא היה בבית ביום א' והתקשרו אליו, אמרו לו 'תגיע נכנסים לעזה שוב'. עמית נפצע לפני 3 שבועות מירי נ"ט על הצוות שלו. הוא נפצע מרסיסים בצורה קלה. הוא פונה לסורוקה ושם הוציאו לו את הרסיסים והוא חזר מייד לצוות שלו. הוא אמר- אין מצב שהצוות שלי נשאר שם, ואני פה'. הוא היה בראבק של המלחמה".

"הוא צלצל לאמא שלי ביום שישי האחרון, נתנו להם את הטלפונים. אמר שהכל בסדר, שהם במנוחה. הוא לא ממש פחד על עצמו, אבל אמר לי שהאירוע נ"ט היה קצת מפחיד, שהרבה חטפו רסיסים, אבל לא הייתה אופציה בכלל שהוא לא חוזר. בפעם האחרונה שדיברנו הוא אמר לי שהוא חוזר עוד שבועיים. הוא לפעמים דיבר על החשש לחייו, אבל הכל היה בהומור. מאז דפקו לנו בדלת אתמול בערב אנחנו לא אותו דבר. נשארנו רק בנות. עמית היה הגבר הבכור במשפחה, הוא היה הגאווה שלנו. כל מה שהוא רצה להשיג הוא השיג בחיים, אבל מעולם לא בפגע באף אחד, הכל בצניעות.  אם זה לא הכי טוב אז הוא לא עושה: הלוחם הכי טוב, האח הכי טוב, התלמיד הכי טוב", סיפרה. 

הלל, אחותו: "אתה האח הכי טוב בעולם ואני אוהבת אותך ומתגעגעת אליך. מקווה שטוב לך המלאך הכי יפה בגן עדן. האח הכי טוב בעולם אני אוהבת אותך".

אביו של עמית, יוסי: "עמיתי, רציתי לומר לך דבר שלא אמרתי לך אף פעם. לאמר לך תודה. תודה על 21 שנה שהיית איתנו, 21 שנה שהייתי מפוצץ בגאווה בגללך. תודה על זה שהיית האח הכי מושלם לאחיות שלך, החבר הכי מושלם והבן הכי מושלם".

אלוף דוד רון ספד לו בשם צה"ל: אין בכוחן של המילים לתאר את האובדן הגדול עם נפילתך, לוחם וחבר למופת. הגעת לחטיבת גבעתי לאחר שנלחמת על להיות לוחם קרבי מתוך האמונה והחשיבות של השירות הצבאי והתרומה למדינת ישראל. השתתפת תמיד במבצעים מורכבים באומץ, בנחישות ובדבקות במטרה. חבריך ומפקדיך ראו בך מודל לחיקוי. לאורך כל השירות פעלת מתוך דאגה לכל אחד מחבריך ופעלת במקצועיות, ערכיות ונתינה".

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב שספגה אבדות קשות בשבעה באוקטובר, ספד לו: "קיבלתי בצער עמוק את הידיעה על נפילתו של עמית באכרי ז"ל ממושב יושיביה, בנם של יוסי ופנינה היקרים. כולנו מחבקים את המשפחה היקרה ברגעים קשים הללו, בהם איבדה את היקר לה מכל. עמית היה לוחם אמיץ ונחוש, שהגן בגופו על עם ישראל מול אויב מר ואכזר. ליבנו נקרע בכל פעם מחדש מצער וכאב על אובדן חיים צעירים בטרם עת". עידאן הוסיף: "המועצה, באמצעות צוותי האגף לשירותים חברתיים ומרכז חוסן, עוטפת את המשפחה ומלווה אותה בכל הנדרש. אנו מתפללים ומקווים כי יהיה זה החלל האחרון במלחמה נוראית זו".