תא"ל (מיל') אפי איתם, לשעבר מפקד עוצבת הגליל ושר בממשלות ישראל, שוחח היום (חמישי) עם ניסים משעל וגאולה אבן-סער ברדיו 103fm על מתקפת הביפרים בלבנון והמשך המערכה מול חיזבאללה וחמאס. 

"אני חושב שקודם כל באמת צריך להגיד שזאת מתקפה מאוד מוצלחת, חכמה, מדויקת, פוגעת גם פסיכולוגית בארגון וגם מעשית ביכולות שלו לתפקד כארגון", אמר איתם והוסיף: "כל מי שהחזיק זימונית או מכשיר קשר הוא מישהו שיש לו תפקיד, היה אמור לעשות משהו בהתקפה נגד ישראל והוא כרגע פגוע. יש עוד דברים כאלה. ההתקפה הכפולה הזו קרתה במשך 48 שעות, צריך לראות את המצב הסופי של המערכה". 

פאניקה באמצע הלילה: הודעת הפייק שנשלחה לישראלים
ראש השבויים והנעדרים לשעבר על המצב בצפון: "לא צריך לפחד ממלחמה כוללת"

לדבריו, "המערכה כנגד חיזבאללה נמצאת בעיצומה. אין דרך לייצב את מצבה הביטחוני של ישראל בלי להכות בחיזבאללה. מבחינה מעשית זה אומר בדיוק את מה שראינו ביממות האחרונות. לפגוע במנהיגים שלהם, ביכולת השיגור שלהם וכמובן לייצב שטח שבו יש אזור ביטחון".

"שום עסקה לא תגרום לחיזבאללה וחמאס יותר תענוג מלראות אותנו זוחלים על הברכיים. המטרה העיקרית של המלחמה הזאת היא להשמיד את חמאס וזה קורה. הלחץ הצבאי הביא כמעט מחצית מהחטופים בעסקה הראשונה, להגיד שבגלל שלא החזרנו את כל החטופים, כל 800 החיילים ההרוגים, כל אלפי האזרחים הרצוחים, זה דבר שעכשיו בשביל להחזיר את החטופים, צריך לבטל אותו לאפס - זו שטות. אין שום מקום בהיסטוריה שאיזושהי אומה נכנעה במלחמתה על מנת להחזיר חטופים/שבויים", הוסיף.