אל"מ (מיל') חזי נחמה, ממובילי פורום מפקדים ולוחמים במילואים, שוחח היום (שישי) עם רון קופמן ואריה אלדד ברדיו 103fm והתייחס למבצע פיצוץ הביפרים בלבנון.

"מה שקרה השבוע היה מבצע פנומנלי", אמר. "יש לו פוטנציאל להיזכר כמבצע מוקד. כולנו זוכרים אותו לא בזכות המבצע עצמו, אלא בזכות ששת הימים שבאו אחריו". 

בין השורות: נסראללה חשף כיצד תראה התגובה לפיצוצי הביפרים
השמיים בוערים בלבנון; הנחיות פיקוד העורף הוחמרו בגולן ובגליל

"גם כאן צריך לבוא הצעד המשלים. חיזבאללה פגוע: גם פגענו בפעילים, גם בפיקוד ובשליטה, וגם בתחושת החדירות שהארגון חש. אין מנוס מלתמרן לתוך השטח. כל מי ששמע את נסראללה שמע את החשש שצה"ל יתמרן פנימה". 

עוד הוסיף: "בכל מקרה נגיע להסכם. זה נכון, אבל יש הבדל ענק אם אכפה את התנאים שלי, או כפי שיצאנו ממלחמת לבנון השנייה שבה ניסינו להגיד משהו, אבל העולם לא שמע".

"גם לגבי המטרות שאתה תוקף בינתיים, הגיע הזמן שגם לבנון תסבול. גם תחנות הכוח, גשרים, נמלי התעופה ונמלי הים. הם מדינה ריבונית ולמדינה ריבונית יש אחריות למה שקורה משטחה".

בהמשך אמר כי "יש לצה"ל מספיק חימושים כדי לצאת לתמרון, אבל אין לו מספיק כדי לצאת למהלך שבסופו של דבר יכריע את חיזבאללה בדאחיה. זה קורה בגלל התפיסה בצה"ל בשלושים השנה האחרונות: סגירת אוגדות, צמצום התחמושת. לי בקורס מח"טים אמרו שהמלחמה הכי גדולה תימשך 45 ימים. כל אלה התפוצצו לנו בפרצוף ב-7 באוקטובר".

"החכמה עכשיו היא ללמוד את הלקח. כל הקשב הולך צפונה, צריך לראות מה אנחנו משאירים בעזה".

עוד התייחס לקידום תכנית האלופים: "הצגנו את תכנית האלופים בוועדת החוץ והביטחון. ראינו שיש הסכמה לחברי כנסת מכל סיעות הבית. אותו איש שמוביל את הקבינט אמור להיות בוועדה, והוא יישאל שאלות על תכנית האלופים. אנחנו מדברים על זה שצה"ל קיבל משימה לפנות את האוכלוסייה בצפון הרצועה. נשארו שם 300,000 תושבים והגדודים שם משוקמים, מחזירים שם תשתיות יצור, ממלאים את השורות, המפקדים הוחלפו בכל המסגרות ולכן אנחנו צריכים לפתור את הבעיה". 

"הנעה של כלל האוכלוסייה מדרום לציר נצרים. ומעכשיו מודיעים שאין יותר אספקה הומניטרית למרחב הזה. כשליש מרצועת עזה תהיה ללא אוכלוסייה וממילא ללא אספקה הומניטרית".

עוד הוסיף: "האלוף איילנד שכתב את התוכנית הזאת מכיר היטב את אמנת האו"ם ואת המנואל האמריקני של אופן הלחימה הנכון. האמריקנים מתעדפים אותה על כל שיטה אחרת. בשיטה הזאת אתה מייתר את הלחימה, מאפשר לתושבים להגיע דרומה, ולקבל כמה מזון שהם רוצים. ולכן החוכמה היא לתפוס את הארגון. יש לנו כאן בריון בשכונה ואנחנו רוצים להשאיר אותו בלי שכונה. לעקר את כוחו, להפריד בינו לבין האוכלוסייה".

"אחד הדברים שברורים לכולנו הוא שלא נלחמים בארגון טרור, אלא במדינת עזה שמורכבת מלוחמים ומתומכי לחימה. כמו שהבן שלי בצבא אבל אני עושה כל מה שאני יכול כדי לתמוך. זו גם התופעה בעזה".

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק, 103fm