בשבועות האחרונים נראה שהמיקוד הביטחוני של ישראל עובר באופן הולך וגובר צפונה, בעקבות ההתפתחויות האחרונות מול חיזבאללה בגבול לבנון. 

אך בעוד שהמצב בצפון תופס את הכותרות, תושבי הדרום, שעברו חודשי לחימה קשים מול חמאס בעזה, חוששים שמא המלחמה בדרום תישכח והמשאבים יופנו בעיקר לצפון. קולות מהשטח מעידים על דאגה עמוקה שההישגים בדרום יתמסמסו, והחשש הגדול הוא שהמצב הביטחוני השברירי ידרדר שוב.

גדעון לא אלקין כן? חבר מפתיע בקבוצת הוואטסאפ הרגישה של האופוזיציה
אחרי האירוסים לדניאל פרץ: נועה קירל מבטלת

שחר מיכלובסקי, בן 24 ממושב תאשור, אינו מסתיר את חששו: "רוב המיקוד עובר צפונה כי שם נמצא האיום המרכזי כרגע. בו בזמן אסור לשכוח שלא סיימנו לגמרי את העבודה בדרום, ונראה שעד עכשיו צה"ל זוכר את העניין. לא תהיה ברירה ויצטרכו לפעול בשתי חזיתות בו זמנית. בעזרת השם אין ספק שננצח".

תמיר דהן, תושב שכונת מישור הגפן באופקים, מודאג גם הוא ממה שנראה כמו הסטת תשומת הלב והמשאבים: "יש חשש כמובן שהמיקוד יעבור צפונה בעקבות האירועים האחרונים שאנחנו רואים והפעולות ההתקפיות של צה"ל בלבנון. בעקבות כך יש פחד שישקיעו פחות במה שקורה בעזה. אנחנו לא רוצים לחזור לשגרה שהייתה פעם, למרות שהיכולות של חמאס ירדה משמעותית יש עוד המון עבודה ועוד פעולות רבות שצריך לעשות כדי להחזיר את הביטחון לנו, תושבי הדרום. אסור לשכוח את זה".

אמצעי לחימה שנלקחו מגופות המחבלים באופקים (צילום: דוברות המשטרה)
אמצעי לחימה שנלקחו מגופות המחבלים באופקים (צילום: דוברות המשטרה)

רעות, אמא לילד משדרות, הביעה את חששה האישי, לצד ההבנה למצב בצפון: "אני מבינה את הצורך להתחיל לפעול ולהתקיף את חיזבאללה בצפון, סוף סוף דואגים לכך שתושבי הצפון אולי יצליחו לחזור לבתיהם. אבל יש בי פחד כבד שמהלך כזה יוריד את המיקוד בעזה ובהישגים שאנחנו צריכים שם. אפשר לראות את זה כבר מסוף השבוע האחרון. כמעט לא מדברים על שום דבר אחר חוץ מהצפון".

אזעקה בשדרות (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
אזעקה בשדרות (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כניסת המחבלים לשדרות (צילום: מצלמות אבטחה, שימוש לפי סעיף 27א')

ניר וקנין, תושב שדרות, טוען: "באופן טבעי, יש חששות כי בסופו של דבר בשבעה אוקטובר לא היה פה כמעט כוח צבאי ששמר עלינו או היה פה כדי לשמור עלינו יותר נכון. אנחנו לא רוצים לחזור לאותו מצב, גם אם יש התמקדות בצפון, אז ברור שיש חששות מאוד מאוד גדולים.
אני לא מאמין שחמאס היום מסוגל, לפחות לא בשלב הזה, לעשות פשיטה בצורה כזאת גדולה. אבל מספיק אחד או שניים שייכנסו לאחד מהיישובים פה בעוטף ויפגעו וזה יחזיר אותנו 11 חודשים אחורה. אני מאוד מקווה שאם יהיו ניסיונות כאלה על הצבא הכוח שנשאר פה לפחות יידע לסגור את האירוע הזה כמה שיותר מהר. אנחנו מקווים שלא נזכה, מה שנקרא במירכאות, לעוד אירוע כזה, למרות העברת המאמצים לצפון".

התמונה השלישית והסרטון בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]