שירה אלבג, אמה של לירי שנמצאת בשבי ארגון הטרור חמאס כבר במשך כמעט שנה, התראיינה הבוקר (שני) ב-103FM, והתייחסה לתחושות הקשות. "ממש כבר אין כוח, אין אוויר לנשימה, אני מרגישה שאניח לא נושמת. בתקופה האחרונה בעיקר. פחד כל הזמן, חששות ואי ידיעה, וזה שלא קורה שום דבר זה לא מוסיף", ציינה. 

"הכל נהיה יותר ויותר קשה. אנחנו מתקרבים לשנה שהבת שלי שם, שהיא במנהרות ככל הידוע. שום דבר לא מרגיע אותי בימים האלה", הוסיפה. כמו כן, התייחסה לאפשרות שנבדקת בישראל, כי הטרוריסט יחיא סינוואר חוסל באחת מתקיפות צה"ל ברצועה:  "גם עצם הידיעה שסינוואר חוסל, היא מפחידה אותי, אם הוא חוסל עם מי נעשה עסקה? ואם היו לידו חטופים וכולי. הכל מפחיד אותי מאוד".

"חושפים את השיטה, התקיפות יימשכו": צה״ל יצא למתקפת מנע על אתרי חיזבאללה
חיזבאללה בסכנה: חוקר איראן חושף את הקשיים הפנימיים בארגון

בנוסף, הביעה חשש כי התגברות הלחימה בצפון הארץ, מובילה לעיכוב נוסף בסוגית החזרת החטופים: "אנחנו יודעים שמחצית פחות או יותר בחיים, זה לא חדש לנו. אנחנו חנו רואים שהם נרצחים שם ובאיזה מצב מצאו אותם. אנחנו כבר לא מדברים על פדיון שבויים, זה ממש פיקוח נפש, כל החטופים כבר במצב הומניטרי. עד מתי? אנחנו מרגישים ששום דבר לא קורה, נפתחה החזית בצפון, אנחנו מבינים את הצורך של התושבים לחזור, אבל מה עם החטופים בעזה? אנחנו לא רואים שום אופק".

אלבג העבירה ביקורת קשה על חברי הכנסת: "מדברים איתנו רק בפגישות שאנחנו יוזמים, לא מתקשרים אלינו באופן עצמאי ומדברים איתנו. אנחנו יוזמים את הפגישות, איפה כולם? כל השרים וחברי הכנסת, גם מהקואליציה וגם מהאופוזיציה? זה התפקיד של כולם לגרום לזה לקרות. אנחנו כל הזמן מבקשים עם נתניהו פגישה, זה קורה לתקופות, אם קובעים פגישה זה משהו שיכול לקרות רק עוד חודשיים שלושה".

אחותה של לירי אלבג, הפגנת משפחות החטופים בסמוך לגבול עזה (צילום :מטה משפחות החטופים)

לסיום, המשיכה לתאר את תחושותיה הקשות: "זה פחד וחוסר ודאות. אני קוראת לכל מקבלי ההחלטות - כולכם אחראים. רה"מ צריך לגרום לזה לקרות, אבל האחריות היא גם עליכם, ההיסטוריה תשפוט גם אתכם. אתם צריכים לדאוג שהיא תקרה, אתם צריכים ללחוץ. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm.