מגיש מערוץ המקורב למשמרות המהפכה ציטט היום (שני) מקור מודיעיני איראני, לפיו "ישראל ביצעה לאחרונה חיסול ושוד מסמכים מתוך שטח איראן". המגיש, ווהיד חדאב, טען כי "בחודש שעבר היא חיסלה אישיות שזהותו עדיין לא זוהתה וגנבה מסמכים בתוך שטח איראן"

מאז חיסולו של אסמעיל הניה בטהרן בסוף יולי, גוברות השערות לגבי נקמה איראנית, במיוחד לאחר פיצוצי הביפרים ומכשירי הקשר בלבנון, וכן הפגיעה בשגריר האיראני בביירות.

משוואת הגרי: הסיוט של תושבי רצועת עזה מגיע ללבנון
"חושפים את השיטה": צה״ל יצא למתקפת מנע על אתרי חיזבאללה

כזכור, משמרות המהפכה של איראן הודיעו אתמול על פירוק רשת המורכבת מ-12 סוכנים ישראליים שפעלו בשישה מחוזות ברחבי איראן, כאשר מטרתם הייתה לערער את הביטחון הלאומי של המדינה.

בהודעה שהופצה באמצעות סוכנות הידיעות "תסנים", נמסר כי "לאחר הכישלון המהדהד של ישראל", הצליחו כוחות המשמרות לחשוף את הרשת הקשורה לישראל, אשר שואפת לבצע פעולות מזיקות כנגד העם האיראני.

פיצוצי מכשירי קשר בהלוויה בלבנון (צילום :רשתות ערביות)

לא צוינו פרטים בנוגע למקום או לזמן המעצר, ולא נמסר מידע על אזרחויות הסוכנים המעורבים. עם זאת, הובהר כי כוונותיהם היו לנקוט בפעולות שישפיעו לרעה על ביטחון המדינה. איראן אף הודיעה בעבר על מעצרים של סוכנים, שלדבריה פועלים מטעם שירותי מודיעין זרים, ובראשם ישראל. בשנים האחרונות, האשימה איראן את ישראל בהשמדת אתרי גרעין ובחיסול מדענים איראניים.

בנוסף, מספר אנשים הוצאו להורג לאחר שהורשעו בשיתוף פעולה עם ישראל, על פי פסקי דין של מערכת המשפט האיראנית.