גורמי המודיעין בישראל מעריכים כי כלל ההודעות שהתפרסמו במהלך השבועיים האחרונים, כביכול בשמו של מנהיג החמאס יחיא סינוואר, לא נכתבו ע"י הטרוריסט עצמו, כך דווח הבוקר (שני) בגל"צ. 

מדובר בין היתר בהודעה שנשלחה לחסן נסראללה, מנהיג החות'ים ונשיא אלג'יריה. על פי הדיווח, ההודעות נחתמו בשמו של סינוואר, אך בפועל, נכתבו ע"י גורם אחר בחמאס. 

"חושפים את השיטה": צה״ל יצא למתקפת מנע על אתרי חיזבאללה
הישראלים דבוקים לחדשות - אבל יש מהדורה שבולטת במיוחד

כזכור, אמש פורסם כי בישראל נבדקת האפשרות שיחיא סנוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, אינו בין החיים. את ההשערה העלו מספר מומחים באמ"ן העוסקים בזירה הפלסטינית, אך נכון לעכשיו אין בידיהם תימוכין או הוכחות בשטח.

במקביל, בשירות הביטחון הכללי (שב"כ) דוחים את האפשרות ומאמינים שסנוואר חי. על פי התיאוריה הנבדקת, ייתכן שסנוואר נהרג במהלך פעילות צה"ל, מבלי שהדבר נודע או פורסם לציבור.

ברקע המבוי הסתום במגעים לעסקת חטופים, שנוצר בגלל הפערים בין עמדות הצדדים שהמתווכות לא מצליחות לצמצם, ומתוך המאמצים למנוע מלחמה בין ישראל לחיזבאללה - בזמן האחרון, ובאופן חשאי, מתגבשת בין הצדדים תכנית חלופית.

על פי המקורות המעורים, בקרב בכירי הממשל האמריקאי התגבשה ההבנה כי מתווה לעסקה שמבוסס על שלבים "לא עובד", ולכן יש לעבוד על רעיונות חלופיים. התכנית החלופית מדברת על איחוד של שלבי העסקה. שורה של גורמים, גם בישראל וגם בארצות הברית, לאחרונה מגיעים למסקנה כי חייבים לדלג על שלב הביניים, כי כל מהלך המו"מ מוכיח שהוא מקשה על הצדדים להשיג הסכמות.