עם העלאת סף הכוננות בצפון וגל התקיפות הנרחב הבוקר (שני) של צה''ל בלבנון שהוכרז כי יימשך בעצימותו לאורך היום, ממשיכים לעלות סימני השאלה באשר לגורלו של סינוואר. בן כספית וינון מגל דנו על סוגיית מנהיג החמאס הבוקר בתכניתם ב-103FM.

מגל פתח ואמר: "יש מצב שחיסלנו את סינוואר. כולנו". וכשנשאל על ידי כספית מי נתן את האישור הבלעדי לחיסולו, השיב מגל כי מדובר בהלל ביטון רוזן. 

כספית ישר ביטל אותו ואמר: "אז לא, הוא צייץ הרבה אחריי. ספגתי התקפה מטורפת אחרי הציוץ של כל העולם ואחותו. קח דקה, ותפרגן לי בדקה". על כך מיהר להשיב מגל: "שיחקת אותה, אתה משול מבחינתי לזה שחיסל את סינוואר". 

כספית בחר לענות בחצי הומור: "איזה צ'ופר אני מקבל?", ומגל המשיך באותו קו: "חלק מהירושה שלו". לאחר מכן הרצין כספית וטען כי "צריך להגיד שאין אינדיקציה מודיעינית שאפשר לנתח ולבדוק, הקטע הוא כל מיני דברים נסיבתיים, אלה כמה חבר'ה באמ"ן, גם שב"כ ורוב אמ"ן לא זורם עם זה אבל הסיכוי קיים. יש פה אירוע". 

מגל ציין בתגובה כי ערך התערבות שסינוואר יחוסל או ייתפס עד ה-26 לחודש. על כך בחר בן להשיב בהסכמה מסוימת: "זו הייתה גם הדעה שלי הרבה זמן. בסוף המקום שלו מוגבל, לא לעולם חוסן. אני מקווה מאוד שזה לא יהיה קטע כזה שבסוף הוא נהרג בספטמבר, סינוואר צריך למות מול המצלמות". 

יחיא סינוואר (צילום: רויטרס)
יחיא סינוואר (צילום: רויטרס)


מגל המשיך את נושא השיחה סביב סינוואר, והוסיף: "מעניין אותי שאם סינוואר חוסל, אתה אחד שיודע, איך ביבי אשם באירוע?". מכשכספית שלל את אשמתו של ביבי באירוע, מגל המשיך: "הדיפולט זה שביבי אשם. צייצת שהעיתוי של פיצוץ הביפרים הוא לא פחות מפשע. אמר לך את זה איש ביון לשעבר, שם המשפחה שלו מתחיל בפ'?".

כספית שהבין את הרמיזה, ענה לו:"לא, אתה חושב שזה תמיר פרדו?", ומגל קבע: "הוא חייב להיות רל"ביסט (רק לא ביביסט)". 

כספית התייחס לכך באריכות וענה למגל: "זה אדם שלא תכיר את השם שלו, אדם שמעולם לא עסק בפוליטיקה, מאוד קשור על פי פרסומים זרים לאירועים שהיו ביומיים האלה, אנחנו עושים פה עבודת צנזורה לדעתי. הוא אמר לי שזה מיועד לרגע המכונן התנכ"י של פתיחת המלחמה בהפתעה, שקודם כל חיל האוויר מחסל ואז הם עפים לעמדות ומעיפים להם את האצבעות". 

מגל תהה בתגובה: "מה איש הביון חושב לעצמו? שהנושא לא עלה על השולחן ולא בדקו אם נכון לעשות את האירוע הזה? סוכנות הביון שעשתה את זה. כפי שפרסמתי, הרמטכ"ל התנגד לאירוע ולגלגלו על זה, קראו על זה הצעצוע, שר ביטחון הסתייג, ראש מערך הביון תמך ורה"מ אישר. ואתה ישר כותב שביבי הוא לא פחות מפושע. יש תבהלה בשמאל על ירידה מהארץ. תרדו מהארץ, מה אתם רוצים? אני חושב שצריך לעשות חוק שמי שמאיים לרדת מהארץ חייב לרדת מהארץ? מי שלא מבין שלחיות בארץ יש לזה מחיר, צריך להיאבק. מי שלא מבין את זה לא יכול להיות פה, הוא לא מבין למה הוא צריך להיות פה". 

עוזבים את הארץ. מזוודות בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
עוזבים את הארץ. מזוודות בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)


כספית בחר להתייחס ל"מבצע הביפרים" שחל בשבוע האחרון, לפיו כ-3,000 מכשירי איתוריות התפוצצו בלבנון וגרמו לאבידות ופצועים רבים: "העיתוי נכפה עלינו, הוא בא בעקבות תקלה טכנית, והמבצע הזה אכן הוכן על ידי ליכטנשטיין ופרסומים זרים ליום פקודה אמיתי. היינו צריכים להחליט אם אנחנו ממשים את הנכס או פשוט מאבדים אותו, והחלטנו לממש אותו".

מתקפת הביפרים. אנשים מתאספים מחוץ לבית חולים בבירות (צילום: רויטרס)
מתקפת הביפרים. אנשים מתאספים מחוץ לבית חולים בבירות (צילום: רויטרס)


"לשכת רה"מ הכחישה את כל הפרסומים שהרטמכ"ל התנגד", הוסיף כספית. "גם הביפרים וגם מכשירי הקשר, זה נכפה עלינו. אם הייתה פה ממשלת ימין אמיתית ולא פחדן רופס עם חיתול, הוא היה ממש את התוכנית, אבל הוא החליט לאט לאט. הוא כרגיל מפחד".

"אם אתה משקיע כל כך הרבה שנים, יצירתיות וכישרון בדבר כזה יחד עם תקיפה הכי משמעותית ולא עושה את זה בסוף, אתה פחדן ורופס. אבל מאשימים כרגיל את הרמטכ"ל. אין אדם שפוי חוץ ממכונת הרעל בראשה מר מגל שהאחראי למה שהיה ב-7 באוקטובר ולפניו זה נתניהו. אהיה מוכן לתת לו קרדיט גם על ההצלחות אם הוא יהיה מוכן לקחת קרדיט גם על הכישלונות".

ולקראת סיום השיב על סוגיית העזיבה מהארץ: "כל אחד שעוזב פה, כאילו נקרע מהבשר שלי חתיכה, אבל את הביביסטים זה משעשע. אני בעד להמציא חוק שכל פחדן עם חיתול שמאיים על אויבנו ייאלץ לעשות זה אחרת, ניתן לו מכות. הבוקר מתברר לנו ששר העבודה, עוד עבריין, על הראש של בג"ץ והיועמש"ית, מכשיר שלושה חודשים תמיכה בסבסוד מעונות החרדים, למרות שעכשיו זה בניגוד לחוק. אבל זה שרידות הקואליציה, אמר לכם ינון".

מגל לא נשאר אדיש למשפט האחרון ואמר: "מחסלים את כל הצמרת של רדואן, ומה הוא מדבר? הפחדן הרופס".