פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז דיין באוניברסיטת תל אביב לחקר המזרח התיכון ואפריקה, התראיין הבוקר (שני) ב-103FM, והתייחס למלחמה המתמשכת, שמתקרבת ליום השנה שלה. הוא טען כי על ישראל לנצל את ההזדמנות שנוצרה לאחרונה, לאחר פיצוצי הביפרים וחיסול הבכירים הרבים של ארגון הטרור חיזבאללה. 

"אני חושב שישראל נמצאת בצומת מאוד קריטית, כי מצד אחד בסופו של יום נוצרת הזדמנות נדירה, אני לא בטוח שהזדמנות כזו תחזור, לתפוס את חיזבאללה בקלקלתו", ציין והוסיף: "יש פה גילוח שיטתי של שרשרשת הפיקוד שלטו וזה לא דבר של מה בכך, ואת האפקט המהמם של מתקפת הביפרים".

במטרה להסתיר את היעלמות סינוואר: הצעד החריג שביצעו בחמאס | דיווח
בדרך למתקפת מנע: צה"ל החל בגל תקיפות גם מעבר לביירות

לדבריו, בישראל הבינו כי יש זמן מוגבל לבצע את תכנית פיצוצי הביפרים: "אנחנו יודעים שהיה כאן אילוץ ושאלה של או לעשות את זה או לתת לזה להיחשף, היות שזה נעשה אני מתייחס לזה כאל עובדה. הציבור רובו ככולו בעד לשים קץ לסאגה המאוד מכאיבה של צפון שנתלש מגופף המדינה, ושל כמעט מאה אלף מפונים, זה עלול ללכת ולגדול נוכח מה שקורה, אבל אני מאוד שמח שהממשלה החליטה לשים קץ לזה, לדעתי יש כאן הזדמנות נדירה לעשות זאת בגלל מצב החיזבאללה, החיכוך ההולך וגדל בשורותיו, החתול השחור בין איראן לחיזבאללה".

על הדיווח בנוגע להוראה באיראן להפסיק להשתמש במכשירי קשר דומים, אמר: "משמרות המהפכה הורו בסופו של דבר להפסיק באחת את השימוש במכשירים דומים. משמע שגם הם כנראה לקחו את הדברים האלה מאותו יצרן, יש כאן כמובן פרשיות שנותנות לארגון כמו נסראללה ואדם בכל זאת עם אגו לא קטן איפה נפלה הפרצה ומה עוד יש בארסנל של ישראל. היות וכך אני חושב, יש מקום בסופו של דבר לישראל אולי להשתמש בדרך של מדרגות, בונים לנסראללה זמן לפיו הזמן הולך ומתקצר. בסוף יצטרך להיות כאן תמרון קרקעי שאני מניח שיצטרך להיות מוגבל".