אמש (שני), בצל ההסלמה בגבול הצפון, התקיים משאל טלפוני דחוף בו הצביעו שרי הממשלה על הארכת המצב המיוחד בעורף - בכל רחבי המדינה, עד עשרה באוקטובר. זאת, למרות שאין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. מסביר פיקוד העורף, אל”מ (מיל'), ירון בר דיין, שוחח עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM על המשמעויות שעומדות מאחורי החלטת הממשלה. 

בר דיין מסר כי: "אנחנו מדברים על אותם אזורים בהם יש מגבלות והנחיות, אך חשוב להבין שבכל רחבי המדינה אנחנו חייבים לעבור מאפס למאה תוך דקה וחצי, וצריך להתכונן לדבר הזה, דווקא באזורים שבהם אין הנחיות". 

על הארכת המצב המיוחד בכל הארץ מסביר בר דיין: "מצב מיוחד בעורף זו החלטת ממשלה שנותנת סמכות לפיקוד העורף לתת הנחיות מצילות חיים. פיקוד העורף לא יכול לפעול ללא סמכות. ברגע שהעניין מתמשך, צריך החלטת ממשלה שתסמיך את פיקוד העורף לתת את ההנחיות הללו. אין להחלטה משמעות פרקטית מבחינת האזרחים שהיא מעבר למה שאמרתי".

כזכור, במוצאי שבת, פיקוד העורף הודיע על שינוי במדיניות ההתגוננות מקו חיפה צפונה לרמת כוננות 2. בתוך כך, ההנחיות לאזור זה הן שאין לקיים לימודים, עבודה רק אם יש מרחב מוגן להגיע אליו בזמן התגוננות, התקהלויות עדיין אסורות מעל עשרה אנשים בשטח פתוח.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm