על רקע יום נוסף של הסלמה וירי נרחב לעבר הצפון, שוחח הבוקר (שלישי) דובר צה"ל לשעבר, תא"ל במיל' רונן מנליס, עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, העניק את פרשנותו והתריע מפני כניסה קרקעית ללבנון.

"ישראל החליטה בימים האחרונים שאם היא תפעיל כוח ותגביר אותו עוד ועוד, היא תצליח לגרום לנסראללה להגיד 'די, אני חוזר בי מהמשוואה שאמרתי שאני פה בשביל סינוואר'. נסראללה לא הוקם בשביל להגן על חמאס וסינוואר, אך מרגע שבחר לעשות זאת הוא אול אין ויהיה קשה לנתק אותו מזה באמצעות עוד ועוד כוח", פתח מנליס את דבריו.

דובר צה''ל לשעבר רונן מנליס (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
דובר צה''ל לשעבר רונן מנליס (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

"אני חושב שלא תהיה מלחמת לבנון השלישית אלא מלחמת הציר הראשונה, אנחנו יותר קרובים לעניין של מלחמה. ישראל תפעיל את העולם בשביל לסגור את האירוע בצפון, אבל אני לא רואה שהיא מכינה את זה, ואני לא רואה שהיא השתמשה בזה בדרום. אנחנו מנסים לחשוב שנסראללה ירים דגל לבן, מה שכנראה לא מאפיין אותו. הציפייה של ממשלת ישראל כפי שהיא מצטיירת מהפעלת הכוח היא שאם נעלה בהפעלת הכוח עוד קצת בסוף זה ייגמר מהר. אני חושב שיש בזה טעות מהיסוד", הוסיף.

"אני חושב שכניסה קרקעית היא החלום הכי גדול של נסראללה, היא המצב שממקסם את היתרונות שלו ואת החסרונות שלו. השאלה אם ממשלת ישראל כשהחליטה לדלג במדרגות האלה, לקחה בחשבון שהחלופות ששמה לעצמה הן לא אלה שיקרו. אנחנו מוחאים כפיים לעצמנו כל יום בהתלהבות, זו תוכנית שהוכנה 12 שנים, כל יום נראה דברים שלא חשבנו עליהם. באיזשהו שלב זה ייגמר ואז מגיע שלב הדשדוש. אני חושב שבהסתכלות על הניסיון בדרום, האירועים התנהלו ללא חשיבה קדימה", המשיך מנליס.

"בתקשורת הבינ"ל אנחנו נתפסים כמי שתוקפים באופן לא פרופורציונלי, פה אני מרגיש שיש כישלון בשיח הבינ"ל הישראלי, אני לא בטוח שאני רואה מספיק דוברים שמסבירים מה קרה בשבוע הזה שקורה אחרת. אנחנו מתחילים עם שעון חול נמוך ממה שהיינו אמורים להתחיל איתו", סיים מנליס את דבריו. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm