מלחמת חרבות ברזל: ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון מחזיק במאגר נשק מתקדם ומסוכן, המהווה איום משמעותי על ישראל במקרה של הסלמה נוספת בגבול הצפון. על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל היום (שלישי), הארגון השיעי הלבנוני ערוך למלחמה כוללת מול ישראל, עם יכולות צבאיות משופרות משמעותית מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006.

לפי ההערכות, לחיזבאללה יש כיום מאגר של כ-150 אלף רקטות וטילים, פי 12 ממה שהיה ברשותו ב-2006. בין כלי הנשק החדשים שרכש הארגון מאיראן נמצא טיל נ"ט מונחה בשם "אלמאס", המעניק לחיזבאללה יכולת דיוק גבוהה יותר מבעבר. הארגון גם האיץ את הכנותיו למלחמה בחודשים האחרונים, כולל הרחבת רשת המנהרות בדרום לבנון ומיקום מחדש של לוחמים וכלי נשק.

בן כספית תוקף את נתניהו: זהו הפספוס הגדול של ראש הממשלה | האזינו
לאחר המלכוד של לוין: שופטי העליון השוו והעלו את הבלוף של השר

מומחים מציינים כי פעילי חיזבאללה צברו ניסיון קרבי משמעותי במהלך מלחמת האזרחים בסוריה, שם לחמו לצד כוחות רוסיים ואיראניים. ניסיון זה, בשילוב עם היכרותם המעמיקה עם שטח הלחימה בדרום לבנון, עלול להקשות על כוחות צה"ל במקרה של מלחמה כוללת.

תיעוד מתקיפות צה"ל בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

במקרה של עימות, מעריכים גורמי מודיעין כי חיזבאללה עשוי לנסות להציף את מערכות ההגנה האווירית של ישראל באמצעות מטחי טילים ולהכות במטרות אסטרטגיות כמו בסיסים צבאיים, נמלים ותשתיות חשמל. האסטרטגיה של הארגון צפויה להתמקד במשיכת ישראל למלחמת התשה ממושכת, תוך ניצול יתרונותיו בשטח והארסנל המתקדם שברשותו.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

למרות היתרון הטכנולוגי והמודיעיני של ישראל, גורמים צבאיים מעריכים כי מלחמה כוללת עם חיזבאללה תהיה מאתגרת ועלולה להסתיים במבוי סתום, בדומה למלחמת לבנון השנייה. קצין בכיר לשעבר בצה"ל צוטט באומרו כי "זו לא תהיה הליכה בפארק" במקרה של עימות מלא. עם זאת, חשוב לציין כי גם צה"ל שיפר את יכולותיו מאז 2006 וצבר ניסיון משמעותי בלחימה בעזה.

חסן נסראללה (צילום: רויטרס)
חסן נסראללה (צילום: רויטרס)

ישראל ממשיכה לפעול נגד התעצמות חיזבאללה, כולל באמצעות תקיפות אוויריות ופעולות מיוחדות בלבנון. עם זאת, האיום מצפון נותר משמעותי ומדאיג, ומהווה אתגר אסטרטגי מתמשך למקבלי ההחלטות.