בכיר בחיל האוויר אמר היום (שלישי) כי "אנחנו במלחמה רב זירתית, בעזה תקפנו כל הלילה בעשרות תקיפות. אנחנו עם פיקוד דרום בתמרון. עזה היא עדיין הזירה הראשית שלנו. 

"אנחנו פועלים בהגנה בזירות נוספות: תימן ועיראק, ועוקבים מה קורה באיראן. אנחנו משנים את המציאות המבצעית בצפון. חיזבאללה בנה במשך שנים את ההתעצמות שלו. הוא בנה שתי זרועות: האחד זרוע פשיטה עם כוחות קומנדו. וזרוע של טילים", אמר. "הזרוע השנייה היא נבנתה לארך כל הגזרה. מדובר באלפי טילים שנפרסו בבתים בחצרות לאורך כל הגזרה בדרום לבנון".

גורמים בלבנון: "ראש מערך הרקטות של חיזבאללה חוסל בדאחייה"
חיזבאללה טוען - זו הרקטה החדשה שבה השתמשנו בשעה האחרונה

לדבריו, "חיזבאללה סיכן את תושבי לבנון פעמיים: פעם ראשונה כשהוא מאחסן בתוך הבתים. ובפעם השנייה כשדובר צה״ל מנחה את התושבים הללו לצאת מהבתים וחיזבאללה אומר להם להישאר. צה״ל פנה באופן ישיר לאזרחים. במקביל צה״ל מפעיל מערך מודיעין שבוחן את הפינוי ואז תוקף. צה״ל נחוש לסכל את הכוונה של חיזבאללה לפעול נגד ישראל מתוך האוכלוסייה. אנחנו פועלים תוך בחינה של התקיפות כדי למנוע למינימום את הפגיעה באזרחים".

פאדי 3 (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
פאדי 3 (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

עוד הוסיף: "אנחנו נחושים להסיר את האיום לא מתפשרים על זה אולם אנחנו פועלים כדי למנוע פגיעה באזרחים. הפעולה היא אווירית מסונכרנת מודיעין ופיקוד צפון. כמות הפגיעה במטרות לא בוצעה כזאת בעבר. 

"לחיזבאללה יש פגיעות אבל יש לו יכולות ירי. אנחנו רואים את הניסיונות. יכולות היירוט שלנו פנטסטיות. אבל חשוב שהציבור ישלים את זה בהתנהגות נכונה ולהיכנס למרחבים מוגנים.

"אזרחים פעלו נכון והצילו את עצמם. הפעולות שאנחנו נבצע ימשכו. זהו סרט ארוך מאוד. בסופו אנחנו נפגע בחיזבאללה נשלול את היכולות שלו. המטרה שלנו להחזיר את תושבי הצפון בביטחון לביתם.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תקיפה בדאחייה בביירות 24.9.24 (צילום: רויטרס)
תקיפה בדאחייה בביירות 24.9.24 (צילום: רויטרס)

"חיזבאללה מבין שלא תקפנו את ביירות ביצענו רק סיכולים נקודתיים בעיר. ולכן הוא יודע שאם הוא יתפרע הוא יאבד את הנכסים שלו. חד משמעית הפעילות שלנו משפיעה על היכולת של חיזבאללה. הצלחנו לשבש את האופרציה שלו. לפעולה הצבאית השפעה משמעותית מאוד על הארגון. הוא לא מצליח לבצע את מה שהוא תכנן לבצע. אנחנו נמשיך בניסיונות החיסולים. נמשיך להפתיע אותו". על היכולת של חיזבאללה לפגוע בחיל האוויר, אמר: "יש איומים על המטוסים, האם נמשיך לטוס ולתקוף? כן, נמשיך ונטוס מעל לבנון".

"אין מדינה במערב שהתקשרה לאויב שלה ואמרה לו צא מהבית אנחנו תוקפים אותך. חיל האוויר יכל לבצע את הפעולה בחצי מהזמן אבל אפשרנו לאוכלוסייה לצאת מהאזור", לטענתו: "התוצאה הסופית שאין הרבה הרוגים אזרחים מרבית ההרוגים הם מחבלים".