סא"ל במיל' עמית יגור, לשעבר סגן ראש הזירה הפלסטינית באגף התכנון בצה"ל ובכיר לשעבר במודיעין זרוע הים, התייחס היום (רביעי) בראיון ל"מעריב" למצב הביטחוני בצפון. יגור הדגיש את השינוי האסטרטגי בפעולות ישראל מול חיזבאללה, וטען כי הצלחנו לבצע רצף פעולות משמעותיות מבלי להגיע למלחמה כוללת.

"שינינו את ההיגיון ואנחנו צריכים לדאוג שהצד השני לא יוכל להרים ראש אפילו לא לשנייה," אמר יגור. "הצלחנו לעשות רצף של פעולות שכל אחת בפני עצמה בעבר הייתה מחוללת מלחמה כוללת עם חיזבאללה ולהפוך את זה לסט של פעולות שהן מתחת לרף המלחמה הכוללת. זו הגדולה של האסטרטגיה."

פגיעות ישירות בראש פינה; צה״ל יצא לגל תקיפות עוצמתי בלבנון

לדברי יגור, האסטרטגיה החדשה מתבססת על חלוקת הפעולות למדרגות ושמירה על "מקל גדול" לשלב הבא. "אנחנו כל פעם נותנים מכה שהיא מכה חזקה ושומרים עוד מקל מאחורי הגב לפעם הבאה," הסביר. "זה לא אומר שלא יהיה מהלך קרקעי אם נדרש, אבל זה עדיין מתחת לרף המלחמה הכוללת מול לבנון."

יגור פירט שלושה מרכיבים מרכזיים בהם נפגע חיזבאללה:
1. מערך הפעילים - "הרסנו את שכבת הפעילים הבכירים של הארגון."
2. מערך התקשורת - "נלקחה לארגון היכולת לתקשר עם פעיליו בזמן מלחמה ולחלק הנחיות."
3. האמל"ח - "התחלנו פעילות מול מערכי הרקטות קצרות הטווח עלינו לבינוניות והתחלנו גם לטפל במערך הרקטות האסטרטגיות ארוכות הטווח המדויקות."

לדבריו, המטרה הסופית היא "לפגוע ולגרוע את היכולות מחיזבאללה כך שהוא יהיה הרבה יותר חלש ויסכים לתנאיה של ישראל לזוז צפונה מעבר לליטני ולאפשר את תחושת הביטחון לתושבי הצפון. שינוי מאזן הכוחות האסטרטגי בצפון."

יגור הדגיש כי למרות ההישגים, המלאכה טרם הושלמה: "פה לא השלמנו את המלאכה יש עוד מה לעשות. ולכן אנחנו רואים את טפטופי הירי לכאן, יהיה ירי אבל הירי הוא לא פועל כמו מכונה משומנת כמו שהוא פעל בעבר."

דבריו של יגור מגיעים על רקע ההסלמה המתמשכת בצפון והחשש לגורל המפונים והלא מפונים ביישובי קו העימות. הערכתו מספקת תובנות על האסטרטגיה הישראלית הנוכחית ועל ההישגים שהושגו עד כה בעימות מול חיזבאללה.