הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר אתמול כי צה"ל נערך בימים אלה לאפשרות של תמרון קרקעי בלב לבנון. זאת, על רקע עליית המדרגה מול חיזבאללה, גל תקיפות חיל האוויר בלבנון והרחבת טווח ירי השיגורים של ארגון הטרור לצד הדיווחים על מגעים להפסקת-אש. מפקד גדוד 51 לשעבר תא"ל במיל' יובל בזק התייחס לדברים בשיחה שקיים הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגאולה אבן-סער ב-103FM.

"מטרה חשובה לא פחות זה לייצר מציאות ביטחונית יציבה לשנים, והיא דורשת להביס את חיזבאללה, ודאי להשמיד את היכולות שבנה בדרום לבנון, וזה מחייב מהלך קרקעי", אמר בפתח השיחה. "טוב היה אם המדינה הייתה מכינה את עצמה למהלך רציף, קרקעי, שהוא המשך של מה שראינו השבוע. זה כבר לא יקרה. יכול להיות שנצטרך לשלם מחיר מסוים, אך אסור לנו להסיט את העין מהמטרה. מדינת ישראל חייבת לגמור את הסכסוך הזה".

ביידן ומקרון בהצהרה משותפת: "הגיע הזמן להסכם בגבול ישראל-לבנון"
"ירדן בכלל לא ידע ששירי והילדים נחטפו, ואז חמאס הודיע שהם נהרגו"

"חיזבאללה הוא זרוע של איראן שנבנתה כחלק מהרעיון של טבעת האש שנבנתה סביב גבולותיה. ב-20 השנים האחרונות זה מה שאיראן שוקלת לעשות. הדבר הזה נועד רק בשביל דבר אחד - בבוא היום להשמיד את מדינת ישראל. חיזבאללה בנה בדרום לבנון בסיסים צבאיים שכל כולם נבנו למטרה. רק תמרון יודע לכבוש את השטח ולדעת להרוס את מה שצריך, ולקחת את איראן וחיזבאללה שנים אחורה", הוסיף.

תקיפות בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפות בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)

בזק ציין כי "אם מדינת ישראל תכבוש את השטח ותפעל כמו שהיא פועלת בעזה פחות או יותר, אולי בקצב יותר מהיר, המשמעות היא בסופו של דבר להגיע ליכולות שחיזבאללה בנה, להרוס אותן, ליצור תנאים שלא מאפשרים לחיזבאללה לחזור. מלחמה היא מה המחיר שאתה משלם מול המחיר שאתה מונע. ראינו ב-7 באוקטובר מה המחיר של לא לתמרן בעזה. אם לא נטפל בנקודה הזו אחרי שחווינו מה שחווינו, אני חושב שבפעם הבאה המציאות תהיה הרבה יותר קשה".

לדבריו, "זה ידרוש מערכה שיש לה תמרון לחלק של דרום לבנון, זה ידרוש לטפל בהם, לא צריך להגיע לכל טיל. בצד הפסיכולוגי המסר הוא שמדינת ישראל לא מוכנה להסכים לדבר הזה. מלחמה תגבה מחיר גם מאיראן. לבנות מחדש מה שאיראן עשתה ב-20 שנים האחרונות בעזה ולבנון, אני חושב שזה ייצור לה דילמות משמעותיות ויגרום לה לחשוף את פרויקט הגרעין".

שיגור טילים באיראן, במסגרת תרגיל צבאי (צילום :רשתות ערביות)

לסיום התייחס לאפשרות של חיסול נסראללה ואמר כי "הרעיון של חיסולים וסיכולים יכול לייצר תנאים לזמן מסוים. אנשים זה האישיו, בסופו של דבר מלחמה מוכרעת לא כשאתה הורג את האנשים, אלא שהאנשים החיים מבינים שאין לזה תוחלת".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm