אילת, עיר הנופש הדרומית של ישראל, חוותה אתמול אירוע כבר לא כל כך חריג כשכטב"ם שנורה לעבר העיר פגע ישירות בנמל אילת. מדובר על אירוע שהתרחש בערב יום רביעי, כאשר מערכות ההגנה האווירית הצליחו ליירט כטב"ם אחד, אך השני הצליח להגיע עד לנמל ולבצע פגיעה ישירה. המיליציות העיראקיות לקחו אחריות על האירוע.

בעקבות הפגיעה, נפצעו שני בני אדם באורח קל מאוד. גבר כבן 68 נפגע משברי זכוכיות, וגבר נוסף, בן 28, סבל משפשופים בידיו. צוותי מד"א העניקו להם טיפול רפואי במקום, ולא היה צורך בפינוי לבית החולים.

הלבנונים לא מצליחים לפנות את הגופות מההריסות: היעד שישראל פירקה הלילה
על רקע התמהמהות ישראל: ייתכן שעתיד הרצועה כבר נקבע | דיווח

האירוע הפתאומי הותיר את תושבי העיר ונופשיה בתחושות מעורבות של פחד וחוסר וודאות, כאשר רבים מהם מנסים להמשיך בשגרת החופשה למרות האירועים.

רגע הפגיעה בנמל אילת (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

ניר, תושב באר שבע שנמצא בחופשה באילת, סיפר על התחושות שלו לאחר הפגיעה: "זה קצת מלחיץ, אין ספק, אבל אני לא אתן לזה להרוס לי את החופשה. באנו לאילת כדי לנקות את הראש ולהירגע מהשגרה, והאמת היא שהדברים האלה יכולים לקרות בכל מקום בארץ היום, לצערי.

צריך לדעת להתמודד עם זה ולהמשיך את החיים. אנחנו לא יכולים לחיות כל הזמן בפחד ולהתעסק במה שעלול לקרות. אילת היא עיר מדהימה עם המון מה להציע, ואני לא מתכוון לעזוב בגלל אירוע בודד."

יעקוב שפירא, בן 25, שגם הוא נופש באילת, ביטא את תחושותיו בעקבות המתקפה: "אני מודה שזה מפחיד. באנו לכאן כדי להירגע, ופתאום אתה מוצא את עצמך באמצע אירוע כזה שמזכיר לך כמה המצב מסוכן. זה מכניס אותי למחשבות על מה שקורה מסביבנו כל הזמן, ואני לא בטוח שזה מקום בטוח להמשיך להישאר בו. במקום לחשוב על החוף והאטרקציות, הראש נמצא באיומים ובחשש. קשה ליהנות ככה, כל הזמן יש תחושה של אי ודאות וחוסר ביטחון".

גם תושבי אילת מרגישים את השינוי שחל בעיר, כמו דנה, בת 46 ואמא לילדה, שחיה בעיר כל חייה: "אני גרה באילת כל חיי, אבל בחודשים האחרונים זה מרגיש כאילו אנחנו חיים בתוך זירת מלחמה. כטב"מים, אזעקות, פתאום יש פה דברים שלא חשבנו שנראה אי פעם בעיר הזאת.

פעם בשבועיים בערך יש אזעקה, וזה פשוט לא הגיוני. אילת הייתה המקום לברוח אליו מכל הלחץ והבעיות, אבל עכשיו אנחנו חווים את זה ממש על בשרנו. אני מרגישה שהשקט שהיה כאן פעם הולך ונעלם, וזה פשוט עצוב ומפחיד".

עינת שטקלר תושבת אילת הוסיפה: "חוזרת על המנטרה שלי - חיים בתוך רולטה רוסית מרגישים לא מוגנים, ניכר שיש פחד ודאגה וחוסר בטחון במקומות ציבוריים. חוסר הביטחון גורם לחרדה ולמתח נפשי שמשפיע על שגרת החיים".