מלחמת חרבות ברזל: על רקע עליית המדרגה מול חיזבאללה, עולה השאלה האם הדיווחים בדבר מגעים להפסקת אש יבשילו ויובילו לעצירת תקיפות חיל האוויר ברחבי לבנון, ומנגד להפסקת השיגורים של ארגון הטרור. ד"ר מיכאל מילשטיין, מומחה לזירה הערבית במרכז דיין (אוניברסיטת תל אביב) התראיין היום (חמישי) ב-103FM והתייחס לדברים.

בפתח הראיון אמר: "אני חושב שכולנו צריכים להיות צנועים ולהגיד שאנחנו לא מכירים את כל הפרטים. יש לנו עמדות ודעות אבל צריכים להיזהר בנוגע לפרטים הקטנים. כשאני קורא את כל המידע ומסתכל על העולם הערבי ובעיקר על חיזבאללה והאופן בו הוא מפרש את הדיווחים באשר לאפשרות של הפסקת אש אני שם שאלות מרכזיות לגבי לאן זה הולך ומה האסטרטגיה מאחורי הסיפור".

עיתון סעודי טוען: "ישראל לא מתכוונת לעצור; המטרה – השמדת יכולות חיזבאללה"
הפסקת אש? אזעקות בעכו, דיווחים על תקיפה ישראלית בלבנון

"כל עוד לא מסבירים לנו שזה ממש לא 1701 אלא משהו הרבה יותר דרמטי, אני לא מבין כל כך על מה יש לדבר. הדבר השני היא האם הצלחנו להשיג נתק בין הצפון לדרום", המשיך. "אין לנו אסטרטגיה. אני ממש בעד להמשיך להכות את חיזבאללה, אפיל ובמכות יותר קשות, ואם יש צורך להתחיל לתכנן את התמרון הקרקעי. מה שהולך כאן בשדבועיים האחרונים מבחינת השיח הישראלי הוא יצא מכל פרופרוציה. הוא חטף מכה אבל יש לו ספסלים שאיתן הוא יכול למלא את השורות".

תקיפת מטרות חיזבאללה בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

"אני לא קונה את 50 אחוז הפגיעה ביכולת האש. מאוד הייתי מרגיע את כל מי שמסמן את קריסת הארגון. נגיד שאנחנו ממשיכים בתקיפות קשות, גם אם זה אומר רקטות למרכז הארץ, מה היעד שלי? בעזה אנחנו כבר תקועים שנה עם המשך הבטחה על כך שאנחנו כפסע מניצחון, אני לא חושב שבשבועות האחרונים סינוואר היה יותר יציב", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "הנחת העבודה המקצועית שלי היא שכל עוד אין ודאות ברורה, כמו שהייתה לגבי דף, שהוא מת, אז סינוואר חי. אני לא מזהה סימנים שאני יכול להיתלות בהם. לגבי דף, יכולת למצוא אפילו בשיח של חמאס כל מיני רמזים שיכולת להבין שיש משהו. אנחנו נצטרך להכריע. מדברים חצי שנה ומעלה על צומת הטי הזו, והיא הולכת ומתרחבת".

יחיא סינוואר (צילום: רויטרס)
יחיא סינוואר (צילום: רויטרס)

בסיום הראיון נשאל אם ישראל עשויה להגיע למצב של תקיפה בעיראק בתגובה לירי הכטב"מים לשטח אילת? "לא פוסל", השיב, "בסופו של דבר מדובר במדינה ריבונית ממנה יוצאות התקפות מאוד קשות על מדינת ישראל. לפי כל מיני מקורות זרים כבר היו תקיפות בשנים האחרונות של כל מיני יעדים שקשורים לאיראן בעיראק. כך שזה לא יהיה חסר תקדים".  

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm