מלחמת חרבות ברזל: כתב אל-חדאת, מחמוד שוכר, התראיין היום (חמישי) בערוץ ופרש את "מפת היעד" הישראלית בדרום לבנון: "תקיפות ממוקדות, חיפושים אחר נעדרים והלוויות לקורבנות".

בפתח הראיון אמר: "מפת התקיפות החלה להתברר לאט לאט מכיוון שכאשר התקיפות מתרחשות במהירות לא ניתן לקבוע את המקום או האזור במדויק. ניתן לומר אם מסתכלים מהאזור שבו אנו נמצאים בעיירה שנמצאת בפאתי העיר זחלה מדרום. התקיפה כוונה כנגד מבנה. דווח על פצועים רבים שפונו לבית החולים באשטורה".

עיתון סעודי טוען: "ישראל לא מתכוונת לעצור; המטרה – השמדת יכולות חיזבאללה"
ישראל בדרך לתקיפה בעיראק? מומחה טוען: "לא פוסל את זה"

"זרתא הותקפה מהיום הראשון ובפרט הכביש הציבורי שהוא החוליה המקשרת בין הבקאע להר הלבנון מכיוון תרשיט ולאחר מכן גן בזרתא הותקף", המשיך. "אם כך, העיירה הזאת שנמצאת במרכז הבקאע ממערב ומדרום לעיר זחלה נכללת במפת התקיפות. אנו יורדים מזחלה אחורה לכיוון הצפון יש עיירה שנקראת נבי איילא".

כזכור, משפחות רבות נהרגו בתקיפות על הבקעה הלבנונית במהלך הלילה. ההרוגים עדיין מתחת להריסות, שלא ניתנות לפינוי. הבקעה ספגה אמש כ-60 תקיפות, שכוונו לכפרים ועיירות רבות. הלבנונים לא מצליחים לפנות את הגופות מההריסות.

תקיפת מטרות חיזבאללה בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

"העיירה הזאת מותקפת מהאוויר זה יומיים מה שגרם למותה של משפחה ולכמה פצועים. כל העיירה התכנסה כדי לקבור את הקורבנות בתוך החוסייניה של העיירה. כטב"מ תקף ליד הכינוס ולעבר בית אולם, הפעם התקיפה הייתה בטילים קטנים ולא גרמה לתוצאות כמו בפעם הקודמת במהלכה מבנה שוטח וצוותי החילוץ פעלו במשך יומיים ברציפות כדי להגיע לנעדרים מתחת להריסות", הוסיף.

תושבי דרום לבנון נמלטים  (צילום: רשתות ערביות)
תושבי דרום לבנון נמלטים (צילום: רשתות ערביות)

לאחר מכן אמר: "אם לוקחים את העיירות האלה, ממולן יש את עמק עלי א-נהרי שממוקם באמצע הבקאע ליד א-ריאח מרכז צבאי של צבא לבנון ולאחר מכן עולים לשלוש עיירות. ההפצצות הישראליות הכבדות מתמקדות זה שעתיים באזור הזה בסבבים רציפים כלומר 5 תקיפות רציפות באזור הזה כפי שניתן לראות".

התקיפות בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
התקיפות בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
הכביש שהופצץ בלבנון  (צילום: רשתות ערביות)
הכביש שהופצץ בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

"אין זה סוד שג'ונטה, יחבוקה ומאסא הם האתרים העיקריים של חזבאללה באזור מאז שנות השמונים", המשיך. "אם נלך לכיוון השני של מאסא בסמוך אליה מצפון נמצא נבי שית. נבי שית ובכניסה אליו א-סראעין משעות לפנות בוקר ועד עכשיו נתונות להתקפות רבות. יש דיווחים לפיהם שכונות שלמות בא-סראעין שוטחו".

חסן נסראללה (צילום: צילום מסך)
חסן נסראללה (צילום: צילום מסך)

"בעיר בעלבכ היו כמה תקיפות ובפרט בשכונת בכניסה לעיר שנקראת א-שעב שהיא של וילות ושל השכבה האמידה. אם ניקח את העיר בעלבכ ומה שמאחוריה מיד ישנו קו שמתחיל משכונת א-שראוונה באלכיאל עד לקצה אזור הבקאע ובפרט לגבול לבנון סוריה", הוסיף בסיום הראיון.

ביירון - חברת תרגום מקצועית