צה״ל תקף ביום שלישי באופן ממוקד בשכונת הדאחיה בביירות, בתקיפה חוסל על ידי מטוסי קרב המחבל אבראהים מחמד קביסי, מפקד מערך הטילים והרקטות של חיזבאללה. היום (שישי) צה"ל התיר לפרסום כי יחד עימו חוסלו סגנו ובכירים נוספים בארגון הטרור.

המחבל אבראהים מחמד קביסי, ראש מערך הטילים והרקטות של חיזבאללה, שחוסל, היה ממתכנני התקיפה בהר דב באוקטובר 2000, במסגרתה נחטפו גופותיהם של סמ"ר בני אברהם, סמ"ר עדי אביטן וסמ"ר עומר סואעד ז"ל. שלושת החללים היו בסיור בגזרת הר דב, כאשר הותקפו על ידי מחבלים, וגופותיהם הוחזרו לקבורה בישראל ב-2004.

כאמור יחד עם אברהים מחמד קביסי חוסלו סגנו, המחבל עבאס אבראהים שרף אלדין ובכיר נוסף במערך הטילים, המחבל חסין האני. המחבל חסין האני היה מקורב לפואד שוכר, המפקד הצבאי הבכיר ביותר בארגון הטרור חיזבאללה וראש המערך האסטרטגי של הארגון, שחוסל בחודש יולי בתגובה לטבח במג'דל שמס. בנוסף, המחבל פואד שפיק ח'זעל ח'נאפר, פעיל בכיר במערך טילי הקרקע-קרקע של חיזבאללה, חוסל בתקיפה נוספת של צה"ל. 

זירת החיסול בביירות 26.9.24 (צילום: רשתות חברתיות)
זירת החיסול בביירות 26.9.24 (צילום: רשתות חברתיות)

מצה"ל נמסר כי: "מחבלים אלו היוו מוקדי ידע בארגון הטרור חיזבאללה והובילו לאורך שנים מתווי טרור ותהליכי בניין כוח לפגיעה בעורף הישראלי. צה"ל ימשיך לפעול בעוצמה ובנחישות נגד ארגון הטרור חיזבאללה, למען השבת הביטחון לתושבי הצפון ולעורף הישראלי".

כזכור צה״ל תקף אתמול (חמישי) באופן ממוקד בשכונת הדאחיה בביירות ואישר מאוחר יותר כי מוחמד חוסיין סרור, מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה. במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) אישר חיזבאללה את החיסול באופן רשמי. בהודעת הארגון נכתב כי סרור כונה ״השהיד המפקד.,״ וצוין כי כינויו היה אבו סאלח. סרור נולד ב1973 בעייתא א-שעב בדרום לבנון וחוסל בתקיפה בדאחייה במהלך יום חמישי.