הכתבים טל שניידר ("זמן ישראל") ואריאל כהנא ("ישראל היום") שוחחו היום (שישי) בתכניתם של רון קופמן ואריה אלדד ברדיו 103fm על ההסלמה בגבול הצפון ועל השמועות על מות סינוואר.

"אף אחד לא יודע מה מצבו של סינוואר", אמר כהנא. "אם היתה ודאות היו אומרים. יש הרבה סימנים גלויים לחשוב שהוא לא מתפקד, הוא לא במשחק. יש גם סימנים מודיעיניים שמאוששים את הדבר הזה. מה שאמר דניאל הגרי שהוא לא יכול לשלול ולא יכול לאשר, זה משקף את ההבנה בישראל". 

מבודדים את חיזבאללה: תקיפות ללא הפסקה לאורך גבול לבנון-סוריה
צה"ל: לצד ראש מערך הטילים והרקטות חוסלו סגנו ובכירים נוספים בחיזבאללה

"צריך להוסיף על זה נדבך מאוד חשוב: כרגע המערכת מתנהלת כאילו יש סינוואר. אם אין סינוואר הכל משתנה. אם אין סינוואר אין עם מי לעשות עסקה, ואין לך כתובת, ואז כל השאלה היא עם מי מנהלים משא ומתן ומהן השיטות לשכנע את מחזיקי החטופים, הכל משתנה". 

"ברור שהפוקוס כרגע בצפון. צריך לחזור ולעסוק בחטופים, ולפתח מסלול מקביל כאילו אין סינוואר. מה אז עושים".

עוד התייחסו ליוזמת הפסקת האש עם חיזבאללה. "ברגע שקירבי אומר שהוא תיאם את זה עם לשכת ראש הממשלה, אתה דופק את הראש ושואל: מה האירוע, ולמה כל כך הרבה שעות מורחים את זה?", שאלה שניידר. "אנחנו כציבור, היינו בסרטים האלה שבהם הוא מתכחש לדברים שהוא מסכם, ולשליחים שהוא שולח כל כך הרבה פעמים". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"אתה רואה התנגדות ציבורית מאוד עזה להפוגה בשלב הזה. זה לאו דווקא להגיד שהציבור תומך בכניסה קרקעית. אם מלכתחילה זה המצב, למה אתה נותן לרון דרמר סמכות להגיד כן לזה? אתה לא עד כדי כך מנותק כדי לא להבין שכולם יקבלו את זה בעין מאוד רעה?  היו 18 שעות ללא ירי. אנשים לא מפגרים פה, הם רואים מה קורה. מה האירוע? אני לא מצליחה להבין את זה".

כהנא הגיב: "אף אחד לא טוען שנתניהו הסכים למתווה האמריקני-צרפתי. מה כן? כנראה שהייתה צריכה להיות הודעה של ישראל ש'אנחנו מקבלים בברכה את המאמצים', והיא פורסמה רק הלילה ורק באנגלית. פה עלתה ההתנגדות הפוליטית העזה, שימו לב למה שאומר יאיר גולן".

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק, 103fm